کد مطلب: ۳۱۴۷۹۲

گروهی غیرکامیون‌دار جاده‌ها را ناایمن کرده‌اند

گروهی غیرکامیون‌دار جاده‌ها را ناایمن کرده‌اند

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته متوجه شدیم یک گروهی با 25 هزار عضو که جزء صنف کامیون‌داران نیستند فضا را برای کامیون‌داران ناایمن کرده‌اند.

احمد کریمی رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران ، از وجود گروهی غیر کامیون‌دار برای ناایمن کردن جاده‌ها و بر هم زدن وضعیت ثبات کامیون‌داران خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته متوجه شدیم یک گروهی با 25 هزار عضو که 15 هزار نفر از آنها کارت هوشمند رانندگی ندارند و جزء صنف کامیون‌داران نیستند فضا را برای کامیون‌داران ناایمن کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: این افراد با مشخص کردن تاریخ‌های معین و صدور بیانیه‌های مختلف، زمینه ساز اعتراض کامیون‌داران می‌شوند و همین موضوع موجب خسارت‌های فراوان به این صنف می‌شود.

کریمی تأکید کرد: هر توقف کامیون و عدم فعالیت آن باعث خسارت‌های فراوانی به رانندگان و صنف‌های مختلف می‌شود که این موضوع به هیچ عنوان مورد قبول کامیون‌داران نیست.

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران توضیح داد: حتی اعتصاب کامیون‌داران در خرداد ماه مورد قبول این صنف نبود، اما با وجود این مشکلات خود را مطرح کردند و خوشبختانه مسئولان و مدیران به حل مشکلات آنها پرداختند.

وی تأکید کرد: حل مشکل کامیون‌داران زمان‌بر است و تاریخ مشخصی ندارد، اما اعتصاب و یا اعتراض کامیون‌داران و توقف آنها به هیچ عنوان منطقی نیست و این خود بیشتر موجب ایجاد مشکل برای این صنف می‌شود.

توقف کامیون‌داران خسارت‌های بسیاری در پی دارد

کریمی در ادامه به مشکلات لاستیک کامیون‌داران اشاره کرد و افزود: تعداد لاستیک‌هایی که عرضه می‌کنند پاسخگوی نیاز کامیون‌داران نیست و تنها برای مدت کوتاهی می‌تواند نیاز آنها را رفع کند.

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران ادامه داد: طبق طرح جدید توزیع، لاستیک‌ها متناسب با نوع کامیون و مسافتی که طی کرده‌اند عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت صمت اعلام کرده است در ماه آینده تعداد لاستیک‌های بیشتری را بین کامیون‌داران توزیع می‌کند و امیدواریم در آبان ماه برخی از مشکلات کامیون‌داران بر طرف شود.

کریمی به طرح جدید تن کیلومتر و تصویب آن در شورای عالی ترابری اشاره کرد و افزود: تهیه برنامه و نصب ورژن جدید زمان‌بر است و بعید به نظر می‌رسد که تا یک ماه آینده اجرایی شود.

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده طرح جدید تن کیلومتر از اول آذر ماه اجرایی می‌شود، گفت: این طرح به هیچ عنوان زمینه‌ساز افزایش کرایه‌های حمل بار نمی‌شود، بلکه کرایه‌ها را کاملا فنی و منطقی می‌کند.

ناهماهنگی بین تعداد کامیون و بار مشکل اصلی کامیون‌داران است

وی توضیح داد: در چند ماه گذشته هزینه‌های‌ زیادی مشمول کامیون‌داران شده و امیدواریم با اجرایی شدن طرح تن کیلومتر نرخ کرایه‌ها در برخی از مسیرها که بسیار کم و ناعادلانه بود اصلاح شود.

کریمی با اشاره به اینکه مشکل اصلی کامیون‌داران تعداد زیاد کامیون در برابر بار کم است، گفت: مشکل اصلی کامیون‌داران تن کیلومتر نیست، بلکه زیاد بودن کامیون‌ها و توزیع ناعادلانه بار باعث ایجاد وضعیت نابسامان در این صنف شده است که خوشبختانه طبق طراحی‌ و پیشنهادهای مطرح شده امیدواریم این اقدام در کنار تن کیلومتر بتواند، معضلات کامیون‌داران را بر طرف کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.