کد مطلب: ۱۷۹۳۶۸

گزارشات بانک مرکزی قطر درباره دستکاری ریال

گزارشات بانک مرکزی قطر درباره دستکاری ریال

بانک مرکزی قطر از انجام تحقیقات حقوقی درباره تلاش کشورهای معاند برای آسیب زدن به اقتصاد این کشور از طریق دست‌کاری بازارهای مشتقات، اوراق بهادار و ارز این کشور خبر داد.

بانک مرکزی قطر از انجام تحقیقات حقوقی درباره تلاش کشورهای معاند برای آسیب زدن به اقتصاد این کشور از طریق دستکاری بازارهای مشتقات، اوراق بهادار و ارز این کشور خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شیخ عبدالله‌بن‌سعود التهانی، رئیس بانک مرکزی قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد ما می‌دانیم کشورهای محاصره کننده و عاملانشان تلاش می‌کنند ارز ملی، اوراق بهادار و مشتقات ما را در راستای استراتژی هماهنگ برای آسیب زدن به اقتصاد قطر، دستکاری کنند.

وی با بیان اینکه «ما زمانی‌که کشورمان به این شکل هدف حمله قرار می‌گیرد دست روی دست نمی‌گذاریم» افزود: بانک مرکزی شرکت حقوقی «پل، وایس، ریفکایند، وارتون و گاریسون ال‌ال‌پی» مستقر در نیویورک را برای انجام تحقیقات استخدام کرده است.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، این کشور را در ژوئن مورد بایکوت اقتصادی قرار دادند.

این بایکوت باعث خروج میلیاردها دلار از صندوق بانک‌های قطری شد، مسیرهای کشتیرانی به قطر را مختل کرد و بسته شدن مرز این کشور با عربستان را به‌دنبال داشت.

با این‌همه قطر که بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی مایع جهان است، با بهره گرفتن از ذخایر مالی عظیم خود برای تقویت بانک‌ها و توسعه صنایع داخلی، موفق شد از این بایکوت خارج شود.

بر اساس گزارش رویترز، از زمان برقراری این بایکوت، ریال قطر در بازارهای ارزی خارجی با نرخ‌های پایین‌تر نسبت به بازار داخلی که نرخ رسمی ۳.۶۴ ریال در برابر هر دلار آمریکا دارد، مبادله می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.