خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۱۳۲۰

گزارش جدید از بازار دلار / دلالان بازار در نقش خریدار / صف‌هایی که محو شدند

گزارش جدید از بازار دلار / دلالان بازار در نقش خریدار / صف‌هایی که محو شدند

بازار ارز میدان فردوسی امروز ششم مرداد ماه خالی بود از جمعیتی که طی چند ماه اخیر جلوی دو صرافی ملی و بانک ملت صف می‌کشیدند و در بسیاری از روزها تعدادی از آن‌ها در پایان کار صرافی دست خالی برمی‌گشتند. گویی امروز دلالان به دنبال خرید دلار به قیمت صرافی ملی بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از زمان نوسانات بازار ارز جلوی در دو صرافی ملی و بانک ملت که به عنوان صرافی‌های عامل در نرخ‌گذاری شاخص ارزی بودند، هر روز مملو از جمعیت بود، اما چند هفته‌ای می‌شود که آرامش نسبی بر بازار ارز حاکم است و قیمت دلار در یک مسیر رفت و برگشتی در حدود بازه قیمتی 500 تومان نوسان می‌کند و خود را نزدیک به مرز 12 هزار تومان نگه داشته است.

این آرامش در رفتار فعالان بازار میدان فردوسی هم مشهود است، تعداد دلالانی که در سمت راست خیابان فردوسی حضور دارند نسبت به روزهای بهار بسیار کمتر است و خیلی مشتاق نسیتند که وارد معامله و بحث با مشتریان شوند.

در جلوی دو صرافی ملی و بانک ملت نیز هیچ صفی وجود ندارد و فقط چند نفری حضور دارند که از سوی دلالان حاضر در آن منطقه مورد استقبال قرار می‌گیرند.

دلالی می‌گوید: «صرافی من آن طرف خیابان است، برای این که سود کنی باید هر روز این جا باشی. من دلار را 13 هزار و 800 تومان خریدم ولی روی نرخ 12 هزار و 200 تا 300 تومان می‌فروشم و با نرخ پایین‌تر می‌خرم تا بخشی از ضرری که کرده‌ام جبران شود؛ چون دیگر به قیمت 13 هزار تومان برنمی‌گردد».

در سمت مقابل دو صرافی دولتی خیابان فردوسی که که صرافی‌های مجاز وجود دارند و همیشه محل جنب و جوش بیشتری بوده، دلالان دو سمت پیاده‌رو نشسته‌اند و زیر لب می‌گویند «دلار می‌خریم». تعداد زیادی از صرافی‌ها نیز تابلو قیمت خود را خاموش کرده‌اند.

دلالان جلوی صرافی‌ها بیشتر به دنبال خرید دلار هستند، برخی از این فعالان بازار نرخ خرید دلار را 11 هزار و 200 تومان اعلام می‌کنند و دلالان دور میدان فردوسی نرخ خرید را روی مرز 12 هزار تومان اعلام می‌کنند.

تب خرید ارز از سوی فعالان بازار به نحوی است که یکی از دلالان برای عوض کردن نظر مشتری‌اش می‌گوید: «اگر الان دلارت را نگه داری باید هفته آینده با قیمت 11 هزار و 500 تومان بفروشی، پس بهتر است الان بفروشی».

اما در خود میدان فردوسی نرخ‌های شنیده شده از زبان برخی از دلالان نشان می‌دهد این فعالان انتظار خرید در نرخ‌های پایین‌تر از صرافی را دارند.

در پاساژ فردوسی نیز چند صرافی اول فروشگاه می‌گویند فعلا خرید و فروش نداریم، اما صرافی انتهای سالن با این که خلوت است معامله ارزی انجام می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.