کد مطلب: ۵۹۰۳۱۱

بررسی گزارش ۶ ماهه دارا یکم

زیان ۱٫۹ هزار میلیارد تومانی دارا یکم در ۶ ماه / بازدهی دارا یکم در نیمه اول امسال چقدر بود؟

زیان ۱٫۹ هزار میلیارد تومانی دارا یکم در ۶ ماه / بازدهی دارا یکم در نیمه اول امسال چقدر بود؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده در کدال، دارا یکم در شش ماه نخست امسال ۱٫۹ هزار میلیارد تومان زیانده بوده و بازدهی منفی ۲۰ درصدی را به ثبت رسانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز صورت‌های مالی شش ماهه شرکت واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) در وبسایت کدال منتشر شد. بر اساس این گزارش دارا یکم تا پایان شهریورماه ۹٫۶ هزار میلیارد تومان در سهام و حق تقدم سهام و بیش از ۷۷ میلیارد تومان در سپرده و گواهی سپرده بانکی سرمایه گذاری کرده است. با این حساب مجموع دارایی‌های دارا یکم تا پایان تابستان ۱۴۰۰ به ۹٫۷ هزار میلیارد تومان رسیده که ۱۷ درصد کمتر از کل دارایی‌های سال گذشته بود.

جمع بدهی‌های دارا یکم تا پایان شهریور ۱۴۰۰ هم هفت میلیارد تومان گزارش شده که نسبت به پایان سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

دارا یکم در شش ماه نخست امسال در مجموع زیان خالص ۱٫۹ هزار میلیارد تومانی را به ثبت رساند. این در حالی بود که از زمان عرضه این صندوق تا پایان شهریور ۱۳۹۹ ( چهار ماه و ۱۸ روز) این صندوق سودآوری ۹٫۳ هزار میلیارد تومانی را به ثبت رسانده بود. همچنین در پایان سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۴۰۰ سود خالص دارا یکم ۶٫۱ هزار میلیارد تومان بود.

بر اساس گزارش منتشر شده در کدال، بازدهی سرمایه‌گذاری دارا یکم در پایان دوره منفی ۲۰ درصد به ثبت رسیده است. این در حالی است که این صندوق در پایان سال ۱۳۹۹ بازدهی ۵۲ درصدی را به سهامدارانش داده بود.

با توجه به افت قیمت نمادهای بانکی و بیمه‌ای، خالص دارایی‌‎های بیش از ۵۷۷ میلیون واحد صندوق دارا یکم در پایان دوره به ۹٫۷ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌‎نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جواد . با تشکر

    مبارک صاحبش ( دولت) باشه

  • ناشناس

    دوتا صندوق دولت انداخت به مردم
    دیگه چه توقعی از شرکت های خصوصی میشه داشت

  • ناشناس

    دولت باید هرچه سریع تکلیف برجام رو مشخص بکنه حتی اگه مثل دوران ترامپ به مردم بگیم قصد مذاکره نداریم خیلی خیلی بهتر از این حالت برزخی هستش .

    • سهیل جهانی

      کدوم برجام خودت میگی برجام که هیچ ربطی به بورس نداره

  • آراز

    دارا ندارم کرد

  • ناشناس

    وقتی تورم یک ساله به قول خود دولت بالای 40 درصده ( البته به قول دولت که خبر از مخارج روزمره نداره ) قیمت سهام هم باید حداقل 40 درصد در این یک سال رشد می کرد . حالا ببینید قیمت های سهام رو نسبت به پارسال همین موقع ، قیمت های عرضه اولیه ها رو هم که مثلا باید سودده باشند با قیمت امروزشون مقایسه کنید . وقتی اون وزیر اقتصاد میاد جلوی دوربین میگه پالایش رو بخرید و سود ببرید ، اگه هرجای دیگه دنیا بود الان تموم خسارت مردمو ازش میگرفتن .

    • بینام

      این تحلیل کاملا غلط است. بازار سهام پارسال رشد بدون حساب داشت و اصلا نباید قیمت‌ها را با سال قبل محاسبه کرد چرا که رشد چندین سال را پیش خور کرد

    • ناشناس

      قیمت ها نسبت به مهر ماه سال گدشته و پس ازریزش دو ماه بورس محاسبه شده

  • ناشناس

    چیزی نداریم که بگیم