کد مطلب: ۱۹۵۹۶۳

گزارش هفتگی بانک مرکزی از قیمت مواد خوراکی

گزارش هفتگی بانک مرکزی از قیمت مواد خوراکی

بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را در هفته منتهی به ۲۹ دی‌ماه منتشر کرد که براساس آن نرخ پنج گروه نسبت به هفته قبل از آن افزایش و چهار گروه کاهش نشان می‌دهد.

در هفته منتهی به بیست و نهم دی‌ماه، قیمت برنج ۰.۱ درصد، میوه‌های تازه ۳.۲ درصد، گوشت قرمز یک درصد، قند و شکر ۰.۱ درصد و چای ۰.۲ نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همچنین قیمت لبنیات ۰.۱ درصد، تخم مرغ ۰.۵ درصد، حبوب ۰.۱ درصد و سبزی‌های تازه ۱.۸ درصد کاهش داشت و قیمت گوشت مرغ و روغن نباتی نیز در مدت زمان مشابه بدون تغییر و ثابت بوده است.

لبنیات و تخم‌مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت ماست پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل ۰.۹ درصد کاهش ولی بهای پنیر پاستوریزه ۱.۱ درصد افزایش یافت. قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. بهای تخم‌مرغ معادل ۰.۵ درصد کاهش داشت و شانه‌ای ۱۲۶ هزار تا ۱۶۰ هزار ریال فروش می‌رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج درجه یک معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت و بهای برنج درجه دو ثابت بود. در گروه حبوب قیمت نخود، لوبیا چیتی و لوبیا قرمز بدون تغییر بود و بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۱ درصد تا ۰.۶ درصد کاهش داشت.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری هندوانه عرضه نمی‌شد و انگور عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد.

میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه قیمت سیب قرمز ثابت بود.

بهای پرتقال درجه یک معادل ۲.۳ درصد و کیوی ۱.۷ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۴ درصد تا ۲۳.۷ درصـد افـزایش یافت. در گروه سبزی‌های تازه بهای سیب‌زمینی بدون تغییر بود.

قیمت بادنجان معادل ۱.۵ درصـد و لوبیا سبز ۰.۲ درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۸ درصد تا ۵.۸ درصد کاهش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت تازه گاو و گوساله و گوشت مرغ ثابت بود و بهای گوشت گوسـفند معادل ۱.۷ درصد افزایش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت قند و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود و بهای شکر و چای خارجی هر یک معادل ۰.۲ درصد افزایش داشت.

تغییرات سالیانه

در یک سال منتهی به بیست و نهم دی ماه سال جاری نرخ لبنیات ۹ درصد، تخم مرغ ۳۵.۸ درصد، برنج ۰.۶ درصد، میوه‌های تازه ۳۰.۴ درصد، سبزی‌های تازه ۳۹.۹ درصد، گوشت قرمز ۱۱.۸ درصد، گوشت مرغ ۷.۷ درصد، چای ۱۵.۵ درصد و روغن نباتی ۲.۵ درصد رشد کرده است.

همچنین قیمت حبوب ۰.۸ درصد و قند و شکر ۱۰.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.