کد مطلب: ۴۶۷۵۹۹

بازدهی ۲ درصدی بورس در روز پایانی هفته

بازدهی 2 درصدی بورس در روز پایانی هفته

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس با رشدی 39 هزار واحدی و رسیدن به سطح 2 میلیون 34 هزار و 213 واحدی رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی 39 هزار واحدی (2 درصدی) به قله 2 میلیون و 34 هزار و 213 واحدی رسید تا رکوردی تازه را به ثبت برساند. شاخص کل هم‌وزن نیز با بیش از 0.8 درصد رشد به سطح 531 هزار و 899 واحدی رسید.

1 7
در جریان معاملات امروز بیش از 2 میلیون و 97 هزار معامله انجام شد که طی آن 8 میلیارد و 829 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 19 هزار میلیارد تومان دادوستد شد. این در حالی بود که روز گذشته بورس از نظر ارزش معاملات رکوردی تاریخی به ثبت رسانده بود.

1 2 3
در معاملات امروز بورس سه نماد شستا، فارس و فملی به ترتیب با 6371، 6857 و 2899 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و پس از آن تاپیکو، وغدیر و حکشتی تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص بورس بودند. سه نماد مارون، میدکو و صبا نیز تاثیرگذارترین نمادهای فرابورس بودند.

در معاملات امروز گروه بانکی، فلزات اساسی و فراورده‌های نفتی گروه‌هایی بودند که تعداد نمادهای مثبت در آنها بسیار بیشتر از نمادهای منفی بود ولی در گروه خودرویی، محصولات غذایی و انبوه‌سازی فشار عرضه بیشتر از تقاضا بود. همچنین گروه محصولات شیمیایی نیز معاملات متعادلی را پشت سر گذاشت.

2 1 2
با این حال گروه فراورده‌های نفتی با بیش از 39 هزار و 200 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص داد و پس از آن دو گروه خودرویی و شیمایی به ترتیب با 30 هزار و 668 و 14 هزار و 905 میلیارد ریال رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. در میان نمادهای بازار نیز دو نماد شتران و شپنا به ترتیب با 14.5 و 13 هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات بازار را داشتند.

معاملات امروز بازار سهام در حالی به پایان رسید که امروز عرضه اولیه «امین» نیز انجام شد. همچنین در عرضه اولیه «شاروم» نیز به هر کد بورسی 16 سهم در سقف قیمتی تخصیص داده شد که معادل 10 هزار تومان بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    شاخص دومیلیون و 219 هزار واحد؟ خط دوم عدد اشتباه است اصلاح شود!

  • ناشناس

    شستا داره دست نیافتنی میشه، سود عجیبی در این سهم نهفته است