کد مطلب: ۴۶۵۴۱۵

گزارش پایان بورس ۶ مرداد ماه:

پایان معاملات بورس روز دوشنبه ۶ مرداد / ارزش معاملات از مرز ۲۱ هزار میلیارد تومان عبور کرد

پایان معاملات بورس روز دوشنبه 6 مرداد / ارزش معاملات از مرز 21 هزار میلیارد تومان عبور کرد

در پایان معاملات بورس روز دوشنبه 6 مرداد ماه، شاخص کل از سقوط به زیر کانال یک میلبون و 900 واحدی نجات پیدا کرد و در نیمه دوم بازار با روندی صعودی به سطح یک میلیون و 932 هزار واحدی رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با افتی 13 هزار واحدی بخشی در پله یک میلیون و 932 هزار تایی به کار خود خاتمه داد. افت 0.7 درصدی شاخص کل در حالی رخ داد که در 90 دقیقه ابتدایی معاملات امروز شاخص حتی به سطح یک میلیون و 900 هزار واحدی نیز رسیده بود اما در ادامه روندی صعودی به خود گرفت و افت 45 هزار واحدی خود را به 13 هزار واحد کاهش داد. در معاملات امروز شاخص کل هم‌وزن نیز 0.8 درصد کم شد تا برای دومین روز متوالی شاهد قرمز بودن بورس باشیم.

1 1 34

در پایان معاملات امروز بیش از 2 میلیون و 414 هزار معامله در بورس صورت گرفت که طی آن 13 میلیارد و 160 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 21 هزار میلیارد تومان داد و ستد شد. ارزش معاملات فرابورس نیز امروز بیش از 5.5 هزار میلیارد تومان به ثبت رسید.

1 2 30

بازگشایی مثبت 18 درصدی نماد خودرو در حالی بیش از 10 هزار واحد روی شاخص کل تاثیر داشت که معاملات خارج از ساعت عادی شستا نیز حدود 5 هزار واحد از منفی بودن شاخص کم کرد اما با این حال سه نماد فارس، فولاد و فملی روی هم رفته بیش از 15 هزار واحد تاثیر منفی بر شاخص کل داشتند. در معاملات فرابورس نیز کگهر، مارون و صبا نیز تاثیرگذارترین نمادها بر افت شاخص این بازار بودند.

در میان صنایع برتر امروز نیز گروه فراورده‌های نفتی با بیش از 3 هزار و 773 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن گروه خودرو و فلزات اساسی به ترتیب با 3 هزار و 193 و 2 هزار و 780 میلیارد تومان رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. در میان نمادها نیز بیشترین ارزش معاملات امروز با یک میلیارد و 609 میلیون تومان به نماد شتران تعلق گرفت و پس از آن خودرو و شبندر نیز به ترتیب 1500 و 1404 میلیارد تومان معامله شدند.

2 1

معاملات امروز در حالی به پایان رسید که معاملات برخی نمادهای پرتقاضا بعد از ساعت 12 و 30 ادامه داشت و تا ساعت 16 نیز کشیده شد. از سوی دیگر تاخیر در ثبت سفارشات نیز به اختلال هر روز بازار سهام تبدیل شده است. موضوعی که به شدت معامله‌گران را کلافه کرده است. این در حالی است که معاملات شستا، شپنا و سایپا موجب اختلال شدید در هسته معاملاتی بورس شد و معاملات این نمادها به یکباره متوقف شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ولپارس

    خساپا که هنوز باز نشده الان ساعت 16:15است
    دوتا نماد رو هم نمی تونند کنترک کنند

  • بهرام

    ⁦✔️⁩تجارت نیوز گرامی با سلام لطفا پوشش خبری تکمیلی و تحلیلی دهید
    در خبری جدید
    ? شرکت های بورسی امکان افزایش سرمایه از محل صرف سهام را خواهند داشت و اگر این روش افزایش سرمایه اجرایی شود، شرکت ها امکان تامین مالی از بازار سرمایه را خواهند داشت و این خود، اقدام جذابی خواهد بود.? اینهم رفع دغدغه و در واقع بهانه عده ای برای هراس از رشد نقدینگی بورس که تورم زا است و جذب صنعت نمیشود
    با این وصف هم خود شرکتها برای حضور در بورس و نیز تشویق سرمایه گذاران در سهامداری مستقیما حمایت خواهند کرد که سبب رونق هرچه بیشتر بورس خواهد شد.

  • امیر اسماعیل

    سلام، تجارت نیوز لطفا باز نشر کن، مسوولان ارشد
    کارگزاری اگاه و سازمان بورس لطفا خجالت بکشید، معاملات باید برای هر شخصی با شانس برابر وجود داشته باشه چندین ماهه سفارشات لحظه ای من دیرتر ثبت میشه

    • ناشناس

      کارگزاری ملی دارم همینطور است امروز تا ساعت ۳و نیم بعد از ظهر حتی در حذف سفارش تاخیر داشت گاهی روزها اصلا خرید یا فروش ثبت نمیکند خطای نامشخص میدهد یا تلفنی جواب نمیدهند یا اگر هم میدهند با خنده میگویند خوب حالا اینجوری شده موقتی است اشکال از هسته معاملات است

  • ناشناس

    اگر به پول سهامتان احتیاج مُبرم ندارید اگر با خود شرط کنید که با ضرر نفروشید فقط آنموقع میتوانید انتظار سود داشته باشید. وگرنه هر بار با یک منفی در صف فروش بفروشید در صف خرید بخرید با ۱۰ درصد ضرر با احتساب کارمزد کارگزاری بعد از ۹ بار تمام سرمایه تان را از دست میدهید در آن صورت فقط پول تو جیب سفته باز و کارگزاری کردید

  • صالح مفاخر

    چرا کسی جواب گو نیست

  • صالح مفاخر

    پول سها۴من که فروش رفته چرا پولشو واریز نمیکنن خواهشن