کد مطلب: ۵۵۶۶۴۷

نخستین گفتگوی تلویزیونی رئیسی با مردم، امشب پخش می‌شود

نخستین گفتگوی تلویزیونی رئیسی با مردم، امشب پخش می‌شود

نخستین گفتگوی تلویزیونی سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور سیزدهم، امشب در حرم مطهر رضوی برگزار و از طریق رسانه ملی ،پخش می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اولین گفتگوی تلویزیونی سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب، امشب (جمعه ۴ تیرماه) از حرم مطهر رضوی و از طریق رسانه ملی پخش می‌شود.

براساس این گزارش، قرار است اولین گفتگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور منتخب ساعت ۲۰ و ۳۰ هزار تومان از شبکه دوم سیما پخش شود ( فارس ).

به گزارش تجارت‌نیوز، چندی پیش وزارت کشور نتایج تکمیلی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و بر این اساس، آرای سیدابراهیم رئیسی، نامزد پیروز انتخابات، از مرز ۱۸ میلیون گذشت.

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور، با اعلام جزئیات تکمیلی از نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری، از تکمیل نتایج قبلی با وصول آخرین صورتجلسات از ۹۱ صندوق باقی‌مانده این انتخابات خبر داد.

وی گفت: با وصول تمامی صورت‌جلسات صندوق‌های اخذ رأی انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین انطباق صورت‌جلسات هیات‌های اجرائی و نظارت بخش‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور، و اعمال جملگی آن‌ها در سامانه جامع انتخابات، نتایج تکمیلی شمارش آرای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، مورد جمع‌بندی قرار گرفت.

رئیس ستاد انتخابات کشور این نتایج را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱. کل تعرفه‌های مصرفی (تحویل شده به مراجعه کنندگان شعب): ۲۸.۹۸۹.۵۲۹ برگ

۲. آرای داخل صندوق‌های اخذ رای: ۲۸.۷۵۰.۷۳۶ برگ

۳. آرای باطله غیر مأخوذه درون صندوق: ۱۰۰.۲۳۱ برگ

۴. آرای مأخوذه: ۲۸.۶۵۰.۵۰۵ رأی

۵. آرای باطله مأخوذه: ۳.۷۴۰.۶۸۸ رأی

۶. آرای صحیح: ۲۴.۹۰۹.۸۱۷ رأی

آرای هر یک از نامزدها:

آقای سید ابراهیم رئیسی ۱۸.۰۲۱.۹۴۵ رأی

آقای محسن رضایی میرقائد ۳.۴۴۰.۸۳۵ رأی

آقای عبدالناصر همتی ۲.۴۴۳.۳۸۷ رأی

آقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۱.۰۰۳.۶۵۰ رأی

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: در اجرای تبصره ٨ ماده ٣١ قانون انتخابات ریاست جمهوری، نتایج کامل شمارش آرا به شورای نگهبان اعلام شده است و مطابق همین تبصره، تایید نهایی صحت انتخابات برعهده شورای نگهبان است.

گفتنی است، تفاوت عدد مربوط به کل تعرفه‌های مصرفی (تعرفه‌های تحویل شده به مراجعه کنندگان شعب) با عدد آرای داخل صندوق‌های رأی، مربوط به افرادی است که در انتخابات شرکت کردند، اما به هر دلیلی، رأی خود را داخل صندوق‌ها نیانداختند ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

رای‌گیری برای ریاست‌جمهوری سیزدهم، شوراهای شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس و مجلس خبرگان رهبری از صبح ۲۸ خرداد آغاز شد و ساعت ۲ بامداد به پایان رسید. از ساعت ۲ بامداد شمارش آرا آغاز شد.

حدود ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست‌جمهوری و حدود ۷۵ هزار شعبه برای انتخابات شوراهای شهر و روستا، آرا مردم را در سراسر کشور اخذ کردند.

تعداد واجدین شرایط که طبق قانون می‌توانند رأی دهند، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بود.

وزیر کشور عصر شنبه درباره نتیجه انتخابات گفت: از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و چهار رای ماخوذه در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب برگزیده شد.

بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رای انتخابات ریاست‌جمهوری از مجموع واجدین شرایط ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، تعداد آرای کاندیداهای انتخابات به این شرح اعلام شد:

سید ابراهیم رئیسی‌: ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای
محسن رضایی: ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای
عبدالناصر همتی: ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ رای
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی: ۹۹۹ هژار و ۷۱۸ رای
آرای باطله: ۳ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.