کد مطلب: ۵۵۵۵۲۴

واکنش مخاطبان تجارت‌نیوز به وعده رییس‌جمهوری دولت سیزدهم:

یارانه یک میلیون تومانی نمی‌خواهیم!

یارانه یک میلیون تومانی نمی‌خواهیم!

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری دولت سیزدهم از اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار از آذر امسال به پنج دهک اول گفته است اما این وعده بسیاری از شهروندان ایرانی را نگران کرده است!

به گزارش تجارت‌نیوز پرداخت کارت اعتباری معیشت به خانوارهای پنج دهک اول وعده سوی دولت سیزدهم است که تا یک ماه آینده رسما آغاز به کار می‌کند.

طرحی که بی‌شباهت به یارانه‌ و وام‌های قرض‌الحسنه کرونا نیست و البته ابهاماتی نیز در بازپرداخت و اقساط آن وجود دارد.

این موضوع واکنش بسیاری از مخاطبان تجارت‌نیوز را به همراه داشته است. در ادامه برخی نظرات را می‌خوانید:

یارانه نمی‌خواهیم!

«ما به پول نقد نیاز داریم تا گره‌ای از زندگی‌مون رو بتونم باهاش باز کنیم نه یارانه اعتباری که بریم تو صف مرغ فاسد و ماکارونی و روغن مایع.»

«پس بازنشسته‌های بدبخت تامین اجتماعی که ۷۵ درصدشون زیر پنج میلیون دریافتی دارن چی؟هر بازنشسته‌ای حداقل دو فرزند بیکار داره و یک خانواده چهار نفره رو اداره می‌کنه الان با پنج میلیون فقط می‌شه زنده موند نه زندگی کرد الان ۹۰ درصد مردم ایران مشکل مالی دارن.»

«یعنی بازم ادامه گدا پروری، آقا ما یارانه نمی‌خوایم قیمتارو بیار پایین مرهم فایده نداره درد و درمان کن.»

اقتصاد را از انزوا خارج کنید

« با صدقه نمی‌توان زندگی کرد جناب رئیس‌جمهور محترم. مردم زندگی واقعی می‌خوان کمی نفس کشیدن، کمی استراحت کمی تفریح کمی. اقتصاد اینگونه پویا نمی‌شود. نمی‌شود که با تمام دنیا قطع ارتباط کرد و رشد اقتصادی هم داشت.

مشکل مسکن مردم با وام درست نمی‌شود، مشکل معشیت مردم با صدقه دادن و کارت یارانه و اینا حل نمی‌شود بدتر می‌شود.»

«مردم که توان بازپرداخت ندارند و این کارت اعتباری مردم را به دولت بدهکار می‌کند و روزی اعلام می‌کنند کسانی که توان بازپرداخت ندارند یارانه‌ی آن‌ها حذف و یا سهام عدالتشان مصادره می‌شود.»

«متاسفانه یکی از ابزارهای دولت، ایجاد مسئله و بعد سعی در حل آن است! ابتدا دولت تمامی خدمات و کالاهای در اختیار را گران می‌کند پس از آن از درآمد حاصله، به مردم یارانه می‌دهند.»

«یه میلیون بدن فردا هزار جور از مردم پسش می‌گیرن، تخم مرغ میشه دانه‌ای بیست هزارتومان.»

«به مردم ماهی ندید ماهیگیری یاد بدید فکری به حال بازار کار،تولید، پویایی اقتصاد کنید. یارانه دادن نوعی گداپروری است.»

«ما تو نون شب موندیم چرا یارانه‌رو اضافه نمی‌کنید.خسته شدیم نمی‌تونم یک کیلو میوه برای بچمون بخریم خجالت آوره. تا کی بچه‌هامون نگاه بچه‌های دیگه بکنن. لطفا یارانه‌هارو اضافه کنید.»

«کارخانه‌هارو فعال کنید. یارانه‌هارو بدید مواد اولیه ارزون وارد کنید تا جنس تولیدیشون ارزون در بیاد و قیمت از کارخانه تا مغازه‌رو هم کنترل کنید و هر کس گران فروشی کرد برخورد شدید کنید تا درس عبرت برای بقیه بشه اونوقته که دیگه کسی به یارانه احتیاجی نداره .»

عزت‌نفس مردم را از بین نبرید

«جای این حرفا یکم کرایه خونه و تورم‌رو کنترل کنید. مردم گدا نیستن که هرماه نگاهشون به دست شما باشه. با این رویه بچه‌هایی که تو این خانواده‌ها بزرگ می‌شن عزت نفس ندارن و هیچی نمی‌شن. یکم به فکر آینده باشین.»

«شما تحریم داخلی رو بردار و کار و امنیت شغلی درست کن تا همه‌چی خود به خود ارزن بشه با این کارتا و این فکرهای هیچ و پوچ هیچی درست نمی‌شه مگر این که واسه کسب و کار و امنیت شغلی تلاش شود وگرنه هیچی تغییر نمی‌کند.»

«کسی برای دریافت کارت معیشت به ایشون رای نداده بلکه برای مبارزه با فساد به ایشون رای دادیم.»

یکی از مخاطبین نیز طرح معیشت خانوار دولت جدید را برای سایرین اینچنین توضیح می‌دهد:

«اصلا چنین طرحی مطرح نیست. فقط قرارشد به اون چند دهکی که اعلام شد بن خرید بدن و یارانه‌هاشونم چند برابر کنند اصلا بحث بازپرداخت نیست. بازپرداخت‌رو برای کسانی گفتن ک وام یا تسهیلات خاصی درحد ۱۰ یا ۱۵ میلیون می‌خوان و شغل یا کرونا توی زحمت انداختتشون.»

با وجود این‌که قضاوت در مورد عملکرد دولتی که هنوز آغاز به کار نکرده زود است اما تکرار طرح‌های شکست خورده‌ای نظیر پرداخت یارانه، خودکفایی و … از زبان رییس‌جمهور جدید بسیاری از کارشناسان را نگران آینده اقتصاد کرده است.

مطالعه گزارش وعده‌های بورسی رئیسی در نشست خبری پیشنهاد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام لطفا زودتر یارانه نقدی را افزایش دهید توی قسط بانک موندم شب گشنه سرمیزاریم

  • ناشناس

    سلام آقای رییسی به ریاست خوش آمدید انشالله با یاری خداوند منان بتوانید با ظلم فساد گرانه فروشی برخورد کنید ومشکل مسکن که بنده الان سی سال کامل خانه به دوش هستم وازاین وضع رنج می برم این مشکل با یاری حضرت حق حل کنید ممنون از شما رییس جمهور عزیز

  • ناشناس

    سلام رییس جمهور عزیز انشالله هرچه زودتر برسرکاربیایید

    • امید

      سلام.دکتررئیسی ضمن خسته نباشید وتبریک ریاست جمهوری.لطفا وضعیت یارانه های نقدی و پنهان را سروسامان بدهید.تمام مبلغ یارانه های پنهان و حق سوبسید کالا وتفاوت نرخ دلار وسایر کمکهای دولتی را یکجا به حساب ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر از کم درآمدها ومستضعفان وبیکاران متآهل ومستآجران وخلاصه افرادی که در زندگی سختی دارند واریز کن.وقیمت بنزین را لیتری ده هزار کن ومبلغ افزایش قیمت را به حساب یارانه نقدی واریز کن.وقیمت برق وآب وگازوگازوییل وتک تک حاملهای انرژی را تا ۵۰ درصد افزایش بده ومبلغ افزایش آن را به حساب ۴۰ میلیون نفر یارانه بگیر بریز حسابشان.وقیمتها را ارزان ودست دزدها و گران فروشان و احتکارکنندگان راقطع وزندانی وتبعید کن.اگریارانه ها افزایش یابد عادلانه و۳۰ میلیون پولداریارانه آنها قطع شود در مدت یکسال عدالت برقراررخواهدشد وکارخانه دارها را مجبوربه ارزان فروشی کن البته با یک حساب قیمت تمام شده عادلانه وهر صاحب شرکت تولیدی و کارخانه داری که غیرعادلانه کالاها را گران کرده اند و مانند زالو خون ملت را میمکنند آنها رامجازات اسلامی وجریمه سنگین و زندانی وتبعید کن.خلاصه با هیچ کسی شوخی و مراعات نداشته باش فقط وفقط وفقط عدالت خداوند عدالت خدای عذاب دهنده عدالت اسلام عدالت قرآن عدالت انقلابی فقط قانون وقانون اساسی

  • ناشناس

    من فکر می کنم آقای رییسی را خداوند فرستاد تا خرابکاری‌های روحانی را پاک کنند

  • ناشناس

    سلام آقای رییسی عزیز انشالله وبه حمد الله وبه یاری حضرت مهدی صاحب زمان (عج)بتوانید مشکل مسکن راحل کنید و مبارزه با گران فروشی و مبارزه با ظلم و ستم ووبیکاری رااز بین برده و جوانان ما که خدمت سربازی راتمتم کرده والان ۴سال بیکاردرخانه نشسته این مشکل راهو حل کنید باشد که خداوند یار ویاورشماست وحضرت حق نگهدارتان

  • ناشناس

    سلام رییس جمهور عزیزمان امیدوارم هرچه زودتر برسر کار بیایی وبه داد ما فقیر فقا برسی خواند نگهدارت

  • ناشناس

    سلام آقای رییسی عزیز من فکر میکنم خداوند شما را برای ما فقیر فقرا فرستاده امیدما اول به خدا بعدش به شماست

  • ناشناس

    سلام من ته دلم روشن هستش که آقای رییسی تمام مشکلات ما راحل میکنند ایشان را به خدای بزرگ میسپاریم

  • علی پیری زاده

    سلام علیکم مسوولان محترم
    فرماندار دولتی وزیر ا روستای نظام اسلامی یا هر مو منینی که متن منو می بینی من سی سال دولت ها مشکلات نتها کمکی نکردن بلکه با زبان بی زبانی هرروز تو سر ما می کوبن
    شما با نام امام رضا امدی پس رضای کار از ششماکمه

  • ناشناس

    واقعا ما با همون دو تا وام که گرفتیم تو گل موندیم وام میخوایمون چه کار فردا از کجا باید پس بدیم دست خالی