کد مطلب: ۵۳۸۶۷۳

معاملات قراردادهای اختیار معامله گل‌گهر و سایپا در بورس آغاز می‌شود

معاملات قراردادهای اختیار معامله گل‌گهر و سایپا در بورس آغاز می‌شود

دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر روی سهام شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر و سایپا در سررسید آبان ماه ۱۴۰۰، از فردا (سه‌شنبه) در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیریت ابزارهای نوین مالی شرکت بورس تهران اعلام کرد: دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر روی سهام شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با نماد معاملاتی «کگل» و سایپا با نماد معاملاتی «خساپا» در سررسید آبان ماه ۱۴۰۰، از فردا (سه‌شنبه) در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.

معاملات مربوط به این قراردادها تنها به صورت برخط بوده و صرفا از طریق کارگزارانی که مجوز معاملات برخط در این بازار را دارا باشند، قابل انجام است.

همچنین با توجه به راه‌اندازی سامانه مدیریت ریسک و امکان و امکان محاسبات وجوه تضمین براساس «وابط و جهت ضمین قرارداد اختیار معامله دربورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران»، اتخاذ موقعیت باز فروش در قراردادهای اختیار معامله، به شرط کفایت وجوه تضمین، برای تمامی فعالان بازار سرمایه امکانپذیر است.

«اوراق اختیار فروش تبعی» در واقع همان طرح بیمه سهام است که توسط شرکت‌ها به فروش می‌رسند، که براساس آن فروشنده که همان شرکت منتشر کننده است، متعهد می‌شود تعداد معینی از سهام شرکت را به قیمت مشخصی که اصطلاحا به آن «قیمت اعمال» می‌گویند در تاریخ معین یا همان «تاریخ اعمال» از سهامدار خریداری کند.

شرکت‌های منتشر کننده اوراق تبعی قبل از فروش این اوراق ملزم به انتشار اطلاعیه عرضه جهت اعلام عمومی ویژگی‌های آن هستند. ضمن این که توصیه می‌شود سهامداران قبل از اقدام به خرید اوراق تبعی هر نماد، اطلاعیه عرضه آن اوراق را مطالعه کنند.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.