کد مطلب: ۴۹۱۷۸۸

گوشت گوسفندی ۲۰ هزار تومان ارزان شد

گوشت گوسفندی 20 هزار تومان ارزان شد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت دام و گوشت گوسفندی نسبت به ابتدای آبان ماه کاهش به ترتیب ۱۰ و ۲۰ هزار تومانی داشته است، گفت: به مردم توصیه می‌شود در خرید گوشت قرمز شتابزده عمل نکنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی اصغر ملکی با بیان اینکه قیمت گوشت در دو هفته اخیر نوسانی نداشته اما نسبت به ابتدای آبان ماه با کاهش ۲۰ هزار تومان مواجه شده است، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت شقه گوسفندی بدون دنبه کشتار روز برای مصرف کننده ۱۱۵ هزار تومان است در حالی که در ابتدای آبان ماه قیمت آن به ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزار تومان رسیده بود.

وی ادامه داد: مردم معمولا در ابتدای هر ماه مایحتاج خود را خریداری می‌کنند و به همین دلیل تقاضای گوشت قرمز در ابتدای ماه افزایش می‌یابد و هر چه به انتهای ماه نزدیک می‌شویم تقاضا نیز کم می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه قیمت دام نیز کاهشی بوده است، گفت: قیمت دام در هرکیلو ۱۰ هزار تومان کاهش داشته که تاثیر این کاهش قیمت بر روی گوشت ۲۰ هزار تومان است. برای مثال اگر گوسفند ذبح شده ۵۰ کیلو باشد ۲۵ کیلو گوشت می‌دهد و بنابراین وقتی گفته می‌شود قیمت گوسفند ۱۰ هزار تومان کاهش داشته یعنی گوشت ۲۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

ملکی در ادامه با بیان اینکه عرضه دام زیاد شده است، تصریح کرد: به علت اینکه دامداران به سختی می‌توانند نهاده‌های دامی برای دام‌هایشان تهیه کنند و یا مجبور هستند با قیمت‌های گزاف نهاده خریداری کنند از نگهداری دام بهره نمی‌برند و برایشان مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل دام بیشتری به بازار عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان گفت: با نزدیک شدن به ابتدای ماه خریدها نیز افزایش می‌یابد به همین دلیل ممکن است در هفته آینده قیمت گوشت دچار نوسان شود. اما به مردم توصیه می‌کنیم که شتابزده خرید نکنند. هیچ کمبودی در تامین گوشت نداریم. دام‌های دپو شده داریم و با قاچاق دام نیز برخورد شده است، بنابراین جای نگرانی نیست.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.