کد مطلب: ۵۸۹۴۹۱

جزئیات وام و یارانه مسکن دولتی / پنج دهک منتظر باشند

جزئیات وام و یارانه مسکن دولتی / پنج دهک منتظر باشند

طبق قانون جهش مسکن زمین دولتی اختصاص‌یافته به متقاضیان پنج دهک پایینی جامعه رایگان خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افرادی که چهار شرط کلی برای دریافت یارانه‌های مسکنی دولت را دارند از امروز به ‌مدت یک‌ماه می‌توانند با مراجعه به سامانه وزارت راه و شهرسازی برای واحدهای مسکونی قانون جهش تولید که به‌صورت مشارکت در ساخت احداث می‌شود در شهر محل اقامت خود اقدام کنند.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، سامانه ثبت‌نام مسکن جهش تولید به نشانی saman.mrud.ir از امروز فعال می‌شود و تا یک‌ماه آینده امکان ثبت‌نام متقاضیان در این سامانه وجود دارد؛ اما درنهایت فقط تقاضای متقاضیان واقعی مسکن دولتی یعنی کسانی که «فرم ج» آنها سبز باشد(از امکانات دولتی و یارانه‌ای زمین و مسکن و تسهیلات استفاده نکرده‌اند)، مالکیت خصوصی ندارند، متأهل یا سرپرست خانوار هستند و حداقل ۵سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن را دارند، مشمول این قانون می‌شوند و سایر تقاضاها مردود است.

براساس قانون جهش مسکن، زمین دولتی اختصاص‌یافته به متقاضیان پنج دهک پایینی جامعه رایگان خواهد بود و این دسته از متقاضیان فقط باید نسبت به واریز آورده‌های نقدی و بازپرداخت اقساط وام بانکی در سال‌های بعد اقدام کنند.

اما مابقی متقاضیان بعد از تحویل مسکن، ارزش روز زمین را با سازوکاری که از سوی دولت مشخص خواهد شد، طی اقساط پنج تا ۱۰ ساله به‌حساب خزانه واریز خواهند کرد.

در مورد تسهیلات بانکی نیز آنگونه که معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: براساس قیمت تمام‌شده و دشواری انجام کار از نظر تراکم و ارتفاع در شهرهای مختلف، یک جدول متغیر برای مبلغ تسهیلات و نرخ سود آن پیشنهاد شده که اگر از سوی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تأیید و تصویب شود ملاک عمل قرار خواهد گرفت؛ اما از منظر قانون، تسهیلات پرداختی به این پروژه با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود و دولت از محل منابع واریز شده به صندوق ملی مسکن، نسبت به تخصیص یارانه سود به متقاضیان به‌خصوص در دهک‌های کم‌درآمد اقدام خواهد کرد.

پیش ‌از این وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که سقف وام مسکن دولتی به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز می‌گوید: پیشنهاد افزایش تسهیلات به‌نحوی بوده که بتواند ۵۰درصد هزینه‌های ساخت‌وساز را پوشش دهد.

منبع: روزنامه همشهری

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه بازار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اخبار رو کامل درج کنید زنان مجرد بالای ۳۵سال هم شامل طرح میشوند

  • عادل

    ظاهراً سایت باز شده، اما نمیره مرحله بعد. خطای اتصال به سرویس میزنه.

  • ناشناس

    سلام چرا مرحله بد که میزنه خطای سایت میزنه

  • ناشناس

    با سلام شوهرم یه کارگر که اگه کار باشه ماهی دو داره چطور میتونیم ماهی سه . یا ۵میلیون قسط بدیم تو رو خدا به فکر ما مستاجرا باشید هوا هم که بخوریم نمیتونیم قسط بدیم پس طرح به درد ما فقرا نمیخوره . اگر فکر ما فقرا هستید زمین رایگان بدید یه اتاق هم درست کنیم بخداوندی خدا راضیم دیگه خسته شدم از این زندگی

  • ناشناس

    این همه شرایط گذاشتن بعدشم مشخص نکردن که چقد پول ازت بگیرن و کجا بهت یه آپارتمان به درد نخور بدن اونم معلوم نیست چند سال بعد تا اخر عمرت هم باید قسط بدی دوباره
    متاسفم واقعا
    شما اگه به فکر مردمی همون بیابون هارو تقسیم کن بده خودشون بلدن چجوری بسازنش