کد مطلب: ۵۴۹۹۶۸

یارانه نقدی خرداد، فردا شب واریز می‌شود

یارانه نقدی خرداد، فردا شب واریز می‌شود

یارانه نقدی خرداد به مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ساعت ۲۴ فردا شب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود؛ آن هم در شرایطی که این روزها نامزدهای انتخابات اعداد ارقام میلیونی را برای پرداخت یارانه به مردم وعده می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکصدوبیست‌وچهارمین پرداخت یارانه‌های نقدی همزمان با آغاز روز بیست‌ و یکم خرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

در این بیش از ۱۰ سال هر ماه یارانه نقدی برای خانوارهای ایرانی پرداخت شده و رقم آن نیز همواره ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است. به گونه‌ای با وجود نوسان‌هایی که در شاخص‌های اقتصادی ایجاد و تورم از تک رقمی تا بالای ۵۰ درصد هم تغییر داشته مبلغ یارانه همواره ثابت باقی مانده است.

با این حال اعداد و ارقام متفاوت و چند برابری برای یارانه نقدی بارها و بارها مطرح شده است و هرگاه پای انتخابات ریاست‌جمهوری یا مجلس به میان آمده یا جریان بررسی لایحه بودجه سالانه در میان بوده، مردم شاهد آن بودند که افراد به هر دلیلی دست به اعلام ارقام بالا برای پرداخت یارانه نقدی می‌زنند.

یارانه نقدی خرداد در حالی قرار است فردا شب واریز شود که این روزها در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری، موضوع یارانه نقدی از اهم مواضع اقتصادی کاندیداها است؛ به طوری که یک کاندیدا می‌گوید یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان را به ۴۵۰ هزار تومان افزایش می‌دهد. کاندیدای دیگر یارانه سه دهک پایین را یک میلیونی می‌کند یا دیگری می‌خواهد یارانه پنج دهک را پنج برابر کند.

اما هیچ‌کدام از آنها پایه و اساس مشخصی برای پرداخت یارانه‌های کلان که ظاهر جذابی هم دارد اعلام نکرده و به صراحت به مردم نگفته‌اند که وعده‌های آنها چگونه قرار است تامین مالی می‌شود.

از سویی این موضوع مطرح است که حتی اگر قرار باشد یارانه‌های میلیونی و چند صد هزار تومانی مدنظر کاندیداها منابع مالی مشخص و تعیین شده‌ای هم داشته باشند ، باید به تصویب مجلس برسد، آیا کاندیداها مطمئن هستند که مجلس با این پیشنهاد موافقت می‌کند که وعده آن را به مردم می‌دهند؟

در هر صورت پرداخت یارانه‌های نقدی به ۷۸ میلیون ایرانی و عدم غربالگری نیازمندان و غیرنیازمندان و مبلغ آن سال‌هاست که از معضلات اقتصادی به شمار می‌رود و هیچ یک از دولت‌ها و مجلس‌ها نتوانستند با وجود نقدهایی که در رابطه با آن وجود دارد اقدام موثری انجام دهند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.یا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بشنو باور نکن

  • حسن

    ماخونواده ۴ نفری هستیم،یه گونی آرد میگیرم،تا آخر ماه بسمونه،فقط نون خالی میخوریم..ممنون ازاینکه به فکر مستضعفین وفقیرا هستید،همیشه ازاین خبرای خوش به مابدید.به این میگنددولت تدبیر وامید،بقیه دولتها ادامون در میارند.

  • ناشناس

    رئیسی این. کارو. میکنه. حرفش. حرفه

  • ناشناس

    این گرانیها باید برطرف بشه. مردم رو با یارانه میخوان فریب بدن. مگه مشکل ملت الان با 450 تومن حل میشه؟

  • ناشناس

    این آقایان کاندیدای ریاست جمهوری فقط می‌خواهند خرشان ازروی پل بگذره آقامیخواد رئیس جمهور بشه با دادن وعده های پوشالی خداآخر عاقبت این این مردم رابخیربگذرونه