کد مطلب: ۲۳۲۱۹۶

۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز در میدان نفتی غرب کارون می‌سوزد

۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز در میدان نفتی غرب کارون می‌سوزد

 استاندار خوزستان گفت: در میدان نفتی غرب کارون، ۱۳۰ میلیون مترمکعب گاز می‌سوزد که از هشت ماه قبل اقدامات برای جمع‌آوری این گاز همراه نفت برنامه ریزی شده است.

غلامرضا شریعتی در شورای سلامت استان خوزستان اظهار کرد: هفته سلامت ابتدای اردیبهشت ماه است و قطعا صدا و سیما در حوزه توسعه سلامت نقش بی‌بدیلی دارد که باید آن را به خوبی ایفا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی درخصوص مشکلات لوله‌کشی آب شرب در بخش غیزانیه گفت: متاسفانه آبفار روستایی در این زمینه خیلی کند حرکت می‌کند و تاخیر بسیاری در انجام این امر دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: این گونه مسائل باید هرچه سریعتر حل شود چون قطعا تبعات اجتماعی دارد و نارضایتی پیش می‌آورد؛ آبفار روستایی باید عُرضه تصمیم‌گیری داشته باشد و هرچه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهد.

شریعتی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی قلعه سحر نیز باید امسال در دستور کار قرار بگیرد، یادآور شد: کار در آبفار روستایی زیاد انجام می‌شود و گستردگی فعالیت‌ها با توجه به چهار هزار روستا بالا است ولی کارها به کُندی پیش می‌رود.

وی تأکید کرد: غیزانیه به علت موقعیت آن و حتی وجود چاه های نفتی از اهمیت بالا و موقعیت ویژه‌ای برخوردار است؛ منطقه‌ای با این همه مزایا و منابع، مردمش نباید احساس عدم خدمت‌رسانی داشته باشند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه مشکل غیزانیه به هر نحوی باید هرچه سریعتر انجام شود، اضافه کرد: آبرسانی شرق غیزانیه با مناطق نفت‌خیز و غرب آن نیز برعهده آب و برق خوزستان است؛ این پروژه در سال جاری باید به اتمام برسد و هیچ کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

شریعتی بیان کرد: در شورای سلامت آینده، سلمان زاده رئیس مرکز بهداشت استان باید گزارش استان را ارائه دهد که در زمینه لایروبی و آهک‌پاشی هر شهرستان چه اقداماتی انجام داده است؛ همچنین فرمانداران شهرستان‌های ضعیف در این حوزه را باید به شورای سلامت دعوت کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت برای فلرهای نفتی برنامه دارد، افزود: با توجه به اینکه تکیه بر دانش داخلی افزایش پیدا می‌کند، این کار در حوزه‌های مختلف نفتی در حال پیگیری است. در غرب کارون نیز ۱۳۰ میلیون مترمکعب گاز می‌سوزد که از هشت ماه قبل اقدامات برای جمع آوری این میزان گازی که همراه برداشت نفت سوخته می‌شود، برنامه‌ریزی شد؛ ۱.۴ میلیارد دلار هزینه این پروژه است که گاز را برای پتروشیمی بندر امام به خوراک تبدیل می‌کند.

استاندار خوزستان گفت: این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت داشته و برای دریافت۹۶۰ میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی پرونده تشکیل داده‌ایم. برای خط لوله و انتقال آن به بندر امام کمی با نیشکر به مشکل برخورده بود که این موضوع هم حل می‌شود.

شریعتی اضافه کرد: اجرای پروژه جمع آوری گازهای همراه نفت در غرب کارون برای بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی دارد، آلودگی‌های زیست محیطی کاهش و بهره وری از منابع ملی هم افزایش پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید در شورای سلامت این کار را رها کرد، ادامه داد: به صورت متناوب فصلی یا نیمسال باید شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب گزارش عملکرد خود را در این حوزه (فلرهای نفتی) ارائه کند.

شریعتی در خصوص خشکسالی نیز گفت: مسئولان اجرایی استان خوزستان باید بدون هیچ تعارفی مسائل خشکسالی و تاثیرات آن بر سلامتی مردم را بررسی و گزارش‌های لازم را به این شورا ارائه دهند.

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم ارائه گزارش آب شرب روستایی در جلسه آتی شورای سلامت استان ادامه داد: فرمانداری شهرستان‌های مختلف استان هم در زمینه لایروبی و آهک‌پاشی سریعا اقدام کنند تا مردم این استان دچار مشکل نشوند.

وی افزود: سال گذشته ۹ جلسه برای شورای سلامت استان تشکیل جلسه دادیم که تأکید می کنم امسال حتما همان ۱۲ جلسه را برگزار و نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.