کد مطلب: ۲۷۳۰۳۶

۳ اقدام دولت برای آرام کردن بازار خودرو

۳ اقدام دولت برای آرام کردن بازار خودرو

در شرایطی که بازار خودرو کشور همچنان آشفته به‌نظر می‌رسد، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از سه اقدام دولت برای بازگشت آرامش به این بازار پرده برداشته است.

آن طور که منصور معظمی «اختصاص یک شناسه برای هر خریدار خودرو»، «الزام خودروسازان برای عرضه همه تولیدات به بازار» و «پیگیری از واردکنندگان برای ورود همه محصولاتی که روند قانونی ورود به کشور را طی کرده‌اند»، سه اقدام دولت برای آرام کردن بازار به‌شمار می‌روند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به الزام خودروسازانبه عرضه همه تولیدات خود به بازار، گفته که اتفاقاتی مانند تغییر نرخ ارز و تعرفه‌های گمرکی و همچنین حجم بالای نقدینگی‌های سرگردان و البته فضاسازی‌های روانی، سبب هجوم مشتریان به بازار خودرو شده‌اند.

اظهارات معظمی در شرایطی است که گفته می‌شد خودروسازان بخشی از تولیدات خود را احتکار و این موضوع دلیل اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار بوده است.

مدیرعامل ایدرو در بخش دیگری از مصاحبه خود عنوان کرده تا این لحظه قراردادهای همکاری خودروسازان ایرانی با شرکای خارجی، همچنان برقرار است و کارها طبق روال انجام می‌شود.

این گفته وی نیز در شرایطی است که بیشتر خودروسازان خارجی حاضر در کشور از جمله پژو و سیتروئن و هیوندایی و کیا اعلام کرده‌اند به‌دلیل خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها از نیمه مرداد امسال، از ایران خواهند رفت. همچنین رنو نیز اگرچه حرفی از رفتن نزده، اما از کاهش سطح فعالیت‌های خود در ایران خبر داده است.

مدیرعامل ایدرو اما در ادامه اظهارات خود وعده افزایش تولید خودرو را در کشور طی سال‌جاری نیز داده است. به گفته وی، سال گذشته بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در ایران تولید شد و برنامه‌ریزی امسال، تیراژ یک میلیون و ۷۵۰ هزار دستگاهی است.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.