خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۴۶۶۵

مخبر از ۳ بسته مهم اقتصادی رونمایی کرد/ کمبود آب کشور حل می‌شود؟

مخبر از ۳ بسته مهم اقتصادی رونمایی کرد/ کمبود آب کشور حل می‌شود؟

کنترل نوسانات اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی و مبارزه با فقر و استقرار عدالت در قالب سه بسته مهم اقتصادی دولت ارائه شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در دومین روز از هفته دولت به ساری رفت. او در این سفر از سه بسته مهم اقتصادی دولت رونمایی کرد.

به نقل از تسنیم ، محمد مخبر خاطر گفت: دولت سه بسته مهم اقتصادی را تدارک دیده که یکی از این بسته‌ها برای کنترل نوسانات اقتصادی است. چرا که یکی از دلایل تزلزل سرمایه‌گذاری وجود نوسانات اقتصادی و عدم امکان پیش‌بینی اقتصاد کشور است.

مخبر افزود: بسته دوم برای سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی است و بسته سوم در زمینه مبارزه با فقر و استقرار عدالت است که یکی از شعارها و وعده‌های رئیس‌جمهور کشورمان بوده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه سرمایه‌گذاری و دیپلماسی اقتصادی تصریح کرد: توجه لازم به همسایگان و ظرفیت کشورهای اطراف صورت نگرفته بود. رئیس‌جمهور کشورمان در رفت و آمدهای دیپلماتیک زمینه همکاری و ارتباط با این کشورها را فراهم کرد و امروز نزدیک به ۶۰میلیارد دلار در دیپلماسی اقتصادی در حال سرمایه‌گذاری هستیم که در قالب تفاهم‌نامه و قرارداد دنبال می‌شود.

سرچشمه مشکلات کمبود آب کشور کجاست؟

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود به مسئله کمبود آب در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: اینکه در شمال و جنوب کشور دریا و در میانه کشور خشک باشد پذیرفته نیست. یکی از مشکلات در این زمینه این است که شرکت‌های بزرگ با سودهای زیاد از منابع آب کشور با حداقل قیمت استفاده کرده‌اند و مردم با مشکل کمبود آب مواجه هستند. دولت به این شرکت‌ها سه سال فرصت داده تا آب مورد نیاز خود را از دریا تامین کنند.

محمد مخبر افزود: ۵ خط انتقال آب از دریا طراحی شده است که یکی از آنها به زودی افتتاح می‌شود و آب مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی و بخشی از آب شرب در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان و یزد تامین خواهد شد.

مخبر با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای گسترده کشورمان گفت: دولت در حوزه اشتغال نیز تمامی روش‌های اشتغال‌زایی را در دستور کار خود قرار داده و برای هر یک از این روش‌ها منابع مالی و روش اجرا در نظر گرفته و در بخش مسکن نیز کارهای خوبی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم دو عنوان مردمی و انقلابی را یدک می‌کشد، گفت: مردمی بودن دولت یعنی اینکه دولت می‌خواهد اقتصاد را به دست مردم بسپارد. چرا که معتقد است اگر اقتصاد در اختیار مردم باشد محدودیتی در زمینه منابع مالی، مدیریتی و ایده‌پردازی نخواهیم داشت.

۳۰ شهر در کنار دریا احداث می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کشورمان در زمینه کشاورزی و صنایع تبدیلی، گفت: کل درآمد نفت در بهترین شرایط ۳۵میلیارد دلار است. این در حالی است که در استان‌های شمالی کشور ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی تا دو برابر این مقدار وجود دارد.

محمد مخبر با بیان اینکه بهترین و آبادترین شهرها در دنیا معمولا در کنار دریا هستند، گفت: دولت طراحی و ایجاد ۳۰ شهر را در کنار دریا در دستور کار خود دارد و معتقد هستیم با ظرفیت‌های گسترده‌ای که در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد اگر راه را برای مردم باز کنیم و مقررات دست و پا گیر را از پیش رو برداریم تحولات مثبتی در کشور حاصل می‌شود.

مخبر تصریح کرد: به آینده کشور بسیار امیدوار هستیم. این دولت بیشترین نقش را در حل مسائل اقتصادی ایفا خواهد کرد. البته هر استان باید در این برنامه نقش جدی ایفا کند. استانداران نیز باید ظرفیت‌های استان را به طور جدی به کار گیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.