کد مطلب: ۲۸۶۹۷۴

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین:

۴۳ میلیارد تومان درایجاد زیرساخت شهرک‌های صنعتی قزوین هزینه می‌شود

۴۳ میلیارد تومان درایجاد زیرساخت شهرک‌های صنعتی قزوین هزینه می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در سال جاری ۴۳ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های آب، برق، گاز و مخابرات و تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی استان هزینه می‌شود.

به مناسبت روز خبرنگار، مراسمی با حضور سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان عصر شنبه در شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز،حمیدرضا خانپوردر این مراسم ضمن تقدیر از خبرنگاران در انعکاس اخبار مربوط به فعالیت شهرک‌های صنعتی استان اظهارداشت: در حال حاضر در استان ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی داریم که ۴ مورد آن خصوصی و ۱۵ مورد دولتی است.

وی اضافه کرد: حدود ۴۵۸۹ هکتار زمین داریم که حدود ۲۲۷۲ هکتار سند ثبتی و ۷۷۰ هکتار سند تفکیکی دارد که در ۱۰۸۰ هکتار آن فاز عملیاتی اجرا شده است.

2860059

خانپور تصریح کرد: در استان ۴۹ قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شده که برای اجرای طرح‌های آن ۵۵ هکتار زمین واگذار شده که ۶ هکتار در حال اجرای طرح و ۱۱ قرارداد هم در مرحله تکمیل پرونده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یادآورشد: در همه شهرک‌های صنعتی زیرساختهای لازم تامین شده است و سه تصفیه خانه در لیا، کاسمین و حیدریه احداث شده و ۲ مدول در شهرک صنعتی لیا و کاسپین در حال ایجاد است و در شهرک صنعتی آراسنج هم ساخت تصفیه خانه آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در استان ۱۸۲ هکتار فضای سبز داریم که در حجمی به وسعت ۱۰۴ کیلومتر طرح آبیاری قطره ای اجرا شده است.

خانپور گفت: در این مناطق تعداد ۷۳ واحد کارگاهی داریم و شهرک صنعتی انرژی و شهرک کارگاهی نیز در دست اجراست.

وی تصریح کرد: بیستمین شهرک صنعتی استان با عنوان شهرک انرژی ایجاد می‌شود و در کنار آن یک شهرک صنفی با کمک شهرداری ایجاد خواهیم کرد.

واگذاری شش شهرک صنعتی به بخش خصوصی

وی در ادامه بیان کرد: ۴۷ واحد که پروانه داشتند واگذار شده و شش شهرک صنعتی نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.

خانپور اظهارداشت: شهرک صنعتی کاسپین قزوین به عنوان برتری شهرک کشور شناخته شده که در سال جاری ۵۵ هکتار زمین واگذار شده که چند برابر میانگین کشوری با میزان ۹ هکتار است و به همین دلیل توانستیم رتبه اول کشور را کسب کنیم.

2777948

وی در ادامه گفت: از سال گذسته تاکنون ۱۶۰ سرمایه گذار از کشورهای ترکیه، عراق، فرانسه، در شهرک های صنعتی استان جذب شدند و زیرساخت های لازم برای اجرای طرح ها مهیاست.

خانپور افزود: امسال قرار است ۴۳ میلیارد تومان در اجرای زیرساخت در شهرک ها هزینه کنیم و نیازهای آب، برق، آسفالت، فضای سبز را تامین کنیم که تاکنون ۱۵.۵ میلیارد تومان پیمانکار گرفته ایم.

وی اظهارداشت: در سال قبل ۳۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم و امسال هم یک نمایشگاه بزرگ در مصلی تهران برپا شده که ۱۲۰۰ واحد تولیدی حضور دارند و استان قزوین هم به طور گسترده در آن حضور دارند.

خانپور بیان کرد: به دلیل تعداد و نحوه حضور در نمایشگاه توانستیم رتبه دوم کشور را کسب کنیم و با تقویت تعامل بین صنایع کوچک و حضور ۴۴ واحد امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های صنعتی خود را نشان دهیم.

رسانه‌ها در انعکاس مشکلات صنایع تاثیرگذارند

خانپور بیان کرد: مشکلات واحدهای صنعتی با کمک رسانه‌ها در مسیر حل شدن است و تلاش می‌کنیم نگذاریم سرمایه‌گذار از حضور در استان پشیمان شود.

2860066

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآورشد:تاکنون ۱۱ قرارداد درناحیه صنعتی الموت منعقد شده وباتقویت ارتباط صنعت و دانشگاه موضوع عارضه یابی واحدهای صنعتی در شهرک ها انجام می شود.

وی اضافه کرد: دو خوشه صنعتی انگور و بسته بندی در استان شکل گرفته و برنامه هایی برای تقویت فعالیت آنها پیش بینی شده و با دعوت از سازمان بسته بندی امیدواریم بتوانیم این صنعت را توسعه بخشیم که در این راستا با حضور در نمایشگاه بسته بندی در کشور آلمان حضور موفقی داشتیم.

خانپور اظهارداشت: همچنین شهرک صنعتی شال و اسفرورین راه اندازی شده و یک سرمایه گذار برای ایجاد شهرک کربن اعلام آمادگی کرده بود که نوسان ارز فعلا آن را متوقف کرده است.

2860063

وی بیان کرد: برای گازرسانی به شهرک صنعتی لیا تاکنون ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده که به دلیل برخی مشکلات اجرای آن متوقف شد اما در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت دارد و تلاش می کنیم در هفته دولت افتتاح شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده تمام اطلاعات به صورت شفاف در اختیار صنعتگران قرار خواهد گرفت و فروش اینترنتی هم در دستور کار قرار گرفته استو

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.