کد مطلب: ۱۶۲۰۲۸

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

۵۰ درصد سهام عدالت متعلق به دولت است

۵۰ درصد سهام عدالت متعلق به دولت است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: حدود ۲۷ میلیارد تومان در دست دولت باقی مانده و ممکن است این مبلغ را در جای دیگر هزینه کند چون دیگر مردم مالک این ۵۰ درصد نیستند.

برنامه «مناظره» رادیو گفت وگو با موضوع واگذاری سهام عدالت؛ اما و اگرها و اشکالات آن و با حضور هادی قوامی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، هادی قوامی در آغاز با اشاره به سهام عدالت گفت: سهام عدالت در راستای توانمند کردن شش دهک در جامعه بود و به حدود ۵۰ میلیون نفر داده شد. البته در فرآیند این واگذاری‌ها مشکلاتی بود و آنها را اصلاح کردند.

وی با اظهار به اینکه به طور کامل شش دهک مورد توجه قرار نگرفته‌اند، یادآور شد: مثلا به کارگران شهرداری تهران این سهام داده نشده ولی به اساتید دانشگاه در نقاط خاصی سهام عدالت داده شده است. در حالی که گروه‌های اساتید در دهک‌های بالای شش هستند، در حالی که کارگران در دهک‌های پایین هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه زمان این قانون به پایان رسیده است، در خصوص پرداخت بدهی‌ها گفت: در پایان سال ۹۵، یک فرصت شش‌ماهه داده شد تا کسانی که پنجاه درصد باقیمانده بدهی‌هایشان را نتوانستند تسویه کنند، بتوانند بیایند پرداخت کنند تا مالک کامل سهم باشند و بر این مبنا سود سال ۹۵ توسط دولت در حال توزیع است ولی جمع زیادی از مردم نتوانستند پنجاه درصد سهم خودشان را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: لذا به جز دو دهک کمیته امداد و بهزیستی که ۵۰ درصد بخشش برایشان شده بود، ۵۰ درصد هم از محل سودهای سال قبل به عنوان سهم آنها پرداخت شد، آنها فقط مالک کامل یک سهم هستند و تعدادی که از فاصله پایان اسفند تا پایان شهریور توانستند ۵۰ درصد باقیمانده را پرداخت کنند، مالک هستند.

قوامی خاطرنشان شد: الان حدود ۲۷ میلیارد تومان در دست دولت باقی مانده و دولت ممکن است این مبلغ را در جای دیگر هزینه کند، چون دیگر مردم مالک این ۵۰ درصد نیستند.

وی در رابطه با سرنوشت سهام عدالت افرادی که فوت شده‌اند، گفت: افرادی که فوت شده‌اند، به آنها فرصت داده شد تا ۵۰ درصد باقیمانده را تسویه حساب کنند، آن وقت انحصار ورثه می‌شود و بین وراث آن سهام باقیمانده که یک سهم است و به ارزش دو میلیون تومان فروخته می‌شود، توزیع خواهد شد.

منبع: رادیو گفتگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.