خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۷۱۵۶

۶ نکته مهم مراقبت از ماشین لباسشویی

۶ نکته مهم مراقبت از ماشین لباسشویی

یکی از موارد احتیاطی برای مراقبت از ماشین لباسشویی این است که مخزن ماشین لباسشویی را بیشتر از ظرفیت آن با لباس‌ها پر نکنید و لباس‌ها را بعد از شستشو بلافاصله از ماشین لباسشویی خارج کنید.

ماشین لباسشویی یکی از وسایلی است که جزو ضروریات هر خانواده محسوب می‌شود. این دستگاه برای شستن انواع مختلف لباس بدون استفاده از دست مورد استفاده قرار می‌گیرد و به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نظارت بر عملکرد آن لباس‌های خود را به طور خودکار بشویید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که لباس‌ها را داخل دستگاه گذاشته و حالت شستشو را انتخاب کنید و مقداری مواد شوینده در محل تعیین شده بریزید. ماشین لباسشویی به طور خودکار مقدار آب و مواد شوینده مورد نیاز خود را مصرف نموده و به طور خودکار آنها را با توجه به حالت انتخاب شده شسته و خشک‌ می‌کند.
امروزه به دلیل زندگی‌های ماشینی، مشغله زیاد و شاغل بودن زن و شوهر در خانواده‌ها کمتر خانواده‌ای پیدا می‌شود که لباس‌ها را همانند زمان‌های قدیم که امکانات نبود، با دست بشوید. بنابراین در حال حاضر این وسیله در اغلب خانه‌ها وجود دارد.

در این مطلب به بررسی انواع عیوب و مراقبت از ماشین لباسشویی پرداخته‌ایم.

انواع ماشین لباسشویی

به طور کلی ماشین لباسشویی دارای سه نوع درب از جلو، درب از بالا و ماشین‌های لباسشویی دوقلو می‌باشد که هر کدام دارای مزایا ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود هستند.

ماشین لباسشویی درب از بالا

در ماشین‌های لباسشویی درب از بالا، لباس از بالای ماشین بارگیری می‌شود و در بالای آن یک پوششی وجود دارد که به تخلیه لباس از یک مخزن مدور که عملکرد شستشو و همچنین خشک کردن را کاملا اتوماتیک انجام می‌دهد کمک می‌کند.

ماشین لباسشویی درب از جلو

در این نوع دستگاه‌ها، لباس از قسمت جلو بارگیری می‌شود. بررسی‌ها نشان داده است که در این نوع ، انرژی الکتریکی، آب و مواد شوینده کمتری مصرف می‌شود و همچنین نتایج شستشوی بهتری را در مقایسه با ماشین‌های لباسشویی درب از بالا ارائه می‌دهند و دارای دو نوع نیمه اتوماتیک و کاملاً اتوماتیک می‌باشند.

ماشین‌های لباسشویی دوقلو

همانطور که از نام آن پیداست این وسیله با دو مخزن طراحی شده است که معمولاً با دو ظرفیت متفاوت یکی کمتر از دیگری می‌باشد. بسته به مدل، ظرفیت بیشتر مخزن جلو برای بارهای عادی طراحی شده است، خصوصا موارد بسیار سنگین که امکان شستشوهای گرم و سرد دارد. مخزن کوچکتر در قسمت بالایی یا پایین دستگاه برای مواردی که به راحتی خیس می‌شوند و همچنین برای بارهای مخصوص استفاده می‌شود و معمولاً یک چرخه شستشوی سرد است.

مزیت‌های این ماشین لباسشویی این است که شما می‌توانید تایمر آن را طوری تنظیم کنید که در زمان‌های مشخصی مانند هنگامی که شما در منزل حضور ندارید، کار کند. اما این نوع دستگاه دارای مصرف بالای آب و برق می‌باشد.

عیوب شایع ماشین لباسشویی

همانطور که در بالا نیز ذکر شد ماشین لباسشویی نیز ممکن است دچار خرابی شده و یا قطعات آن آسیب ببینند. رایج‌ترین عیوبی که ماشین لباسشویی می‌تواند پیدا کند شامل موارد زیر می‌باشد:

- خاموش و روشن شدن ماشین لباسشویی و یا نداشتن حرکت در هنگام کار
- عدم آب گرفتن ماشین لباسشویی در زمانی که روشن است.
- آبگیری ماشین لباسشویی هنگامی که خاموش است.
- لبریز شدن مخزن از آب
- خارج شدن آب در هنگام کار کردن
- گرم نکردن آب
- عدم کارکرد موتور یا قطع و وصل شدن در هنگام کار
- داشتن لرزش شدید هنگام آبکشی لباس‌ها
و…

نکات مهم مراقبت از ماشین لباسشویی

۱٫ از آنجایی که داخل مخزن ماشین لباسشویی به طور منظم از آب، پر و خالی می‌شود، بنابراین در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی این مخزن به دلیل مرطوب بودن می‌تواند عامل انواع باکتری‌ها و قارچ‌ها باشد.

بنابراین لازم است پس از اینکه لباس‌های شسته شده را از داخل مخزن ماشین لباسشویی خالی کردید، با یک دستمال خشک مخزن را کاملاً خشک کنید و بگذارید درب مخزن برای یک الی دو ساعت نیمه باز بماند تا مخزن به خوبی خشک شود.

۲٫ بهتر است پس از هر بار شستشو صافی فیلتر در ماشین لباسشویی را کاملا تمیز کنید.

به صورت ماهانه خروجی خشک کن، شلنگ ماشین لباسشویی، واشر های موجود در درب مخزن، فیلتر موجود در پمپ تخلیه را از نظر سالم بودن بررسی کنید.

۳٫ یکی دیگر از موارد احتیاطی برای مراقبت از ماشین لباسشویی این است که مخزن ماشین لباسشویی را بیشتر از ظرفیت آن با لباس‌ها پر نکنید و لباس‌ها را بعد از شستشو بلافاصله از ماشین لباسشویی خارج کنید.

۴٫ اگر شما از جمله افرادی هستید که به صورت پی در پی از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید، باید به خاطر داشته باشید که ماشین لباسشویی باید پس از هر دو بار کار کردن نیم ساعت خاموش بماند.

۵٫ فراموش نکنید که ماشین لباسشویی را بدون لباس پس از هر ۸ الی ۱۰ بار با جرم‌گیر روشن کنید.

۶٫ برای تعمیر ماشین لباسشویی، در صورتی که دستگاه شما آسیب دیده و خراب شده است باید به نمایندگی‌ها یا مراکز معتبر تعمیرگاهی این دستگاه‌ها که دارای نیروهای ماهر، با تجربه و کاربلدی می‌باشند که علم خود را در خصوص تعمیر ماشین لباسشویی به روز می‌کنند مراجعه کرده و از آنها برای تعمیر وسیله خود کمک بخواهید.

ماهان سرویس مرکز تعمیر ماشین لباسشویی در تهران

برای ساکنین کلان شهرها، ترافیک، کمبود زمان، مشغله‌های روزمره، به اندازه کافی کلافه کننده است. ماشین لباسشویی نیز مانند تمام وسایل ممکن است دچار خرابی قطعات شود و دردسر جدیدی بوجود بیاورد. در این گونه موارد باید برای تعمیر آن از مراکز معتبر و متخصص کمک گرفت.

ماهان سرویس از مراکز فعال در تعمیر ماشین لباسشویی در تهران است که در کمترین زمان، نسبت به تعمیر دستگاه معیوب شما اقدام می‌کند. ماهان سرویس دارای ۱۵ سال سابقه در تعمیر لوازم خانگی است.

تعمیر یخچال در تهران
تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران

تعمیر تلویزیون و مایکروفر نیز از خدماتی است که ماهان سرویس به مشتریان، ارائه می‌دهد.

ماهان سرویس ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵ - ۰۹۱۲۷۹۹۲۳۶۸
www.arvandoxin.com

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.