خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۰۰۳۲

۷۰ هزار دوربین مداربسته قاچاق کشف شد

۷۰ هزار دوربین مداربسته قاچاق کشف شد

فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف ۷۰ هزار دوربین مداربسته قاچاق که با اسناد خلاف واقع و با عنوان قاب پلاستیکی و اجزاء و قطعات دوربین اظهار شده بود، خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سردار عزیزالله ملکی گفت: ماموران انتظامی استان در راستای تشدید اقدامات مقابله‌ای با قاچاق کالا و تاکید بر برخورد با باندهای کلان قاچاق، با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی از خروج دو دستگاه کانتینر حامل کالای قاچاق از گمرک شهید رجایی مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با تلاش شبانه روزی و ایست و بازرسی‌های موقت و مقطعی، دو دستگاه کانتینر مذکور را در محورهای خروجی استان شناسایی و در بازرسی از آنها 70 هزار دوربین مداربسته کشف کردند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه قاچاقچیان، کالاهای مذکور را با اسناد خلاف واقع و با عنوان قاب پلاستیکی و اجزاء و قطعات دوربین که از تعرفه گمرکی بسیار پایینی برخوردار هستند، از گمرک ترخیص کرده بودند، تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی و جمع آوری اسناد مشخص شد قاچاقچیان با این شیوه 245 هزار دوربین مداربسته را از گمرک خارج کرده‌اند.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه ارزش محموله‌های مذکور بنا به نظر کارشناسان 650 میلیارد ریال است، اظهار داشت: سرشبکه اصلی این پرونده به همراه یک نفر از عاملان شناسایی که متهم اول در بندرعباس و دیگری با همکاری پلیس آگاهی استان گیلان طی یک اقدام ضربتی دستگیر شدند؛ متهم اصلی با قرار وثیقه هزار و 600 میلیارد ریالی روانه زندان شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات فنی انجام شده مشخص شد که قاچاقچیان 9 دستگاه کانتینر را با این شیوه از استان خارج کرده که دو دستگاه کانتینر حاوی 70 هزار دوربین مداربسته به ارزش 130 میلیارد ریال از سوی ماموران کشف و مابقی به عنوان کالای از دست رفته محسوب می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.