کد مطلب: ۱۳۸۷۰۰

۸۰ درصد بازار لوستر ایران در قبضه چینی‌ها

۸۰ درصد بازار لوستر ایران در قبضه چینی‌ها

عضو اتحادیه بلور، چینی و لوستر در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد گفت: در حال حاضر لوسترهای بی‌کیفیت چینی ۸۰ درصد بازار داخلی را قبضه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اکبر نمکی با اشاره به اینکه صنعت لوستر از ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی برخوردار است، بر ضرورت حمایت جدی از این صنعت در کشور تاکید کرد.

وی همچنین با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی لوستر به دلیل هزینه بالای تولید به لحاظ قیمت توان رقابت با چینی‌ها را ندارند، اظهار داشت: لوسترهای تولید داخلی به لحاظ کیفیت خیلی بالاتر از کالاهای چینی هستند.

عضو اتحادیه بلور، چینی و لوستر با بیان اینکه لوسترهای بی‌کیفیت چینی 80 درصد بازار داخلی را به قبضه خود درآورده است، گفت: مصرف‌کنندگان داخلی فریب ظاهر لوسترهای وارداتی به‌ویژه از کشور چین را نخورند، چرا که این محصولات به هیچ‌وجه کیفیت نداشته و فاقد استاندارد‌های لازم هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران تکنولوژی تولید قطعات آویز کریستال لوستر را ندارد، افزود: تولید این قطعات به تکنولوژی بالا و سرمایه‌گذاری کلان نیاز دارد.

نمکی با اعلام اینکه در حال حاضر آویز کریستال لوستر از مصر وارد می‌شود، اظهار داشت: تولید کریستال‌های شاخه زنبق و قطعات دیگر لوستر به صورت داخلی بوده، چون با تکنولوژی و سرمایه‌گذاری پایین‌تر شدنی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این جمله که هزینه تولید لوستر در ایران، ترکیه و چین به ترتیب 8، 44 و 6 درصد است، یادآورشد: لازمه شتاب‌بخشی به چرخ تولید صنعت اشتغال‌زای لوستر در کشور برداشتن بار سنگین هزینه تولید از دوش تولیدکنندگان داخلی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.