کد مطلب: ۲۴۷۶۵۶

۹۵ درصد جامعه پزشکی درآمد خوبی ندارند

۹۵ درصد جامعه پزشکی درآمد خوبی ندارند

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جامعه پزشکی درآمد خوبی ندارند، گفت: اکثر بیمارستان‌های درجه سه و چهار سال گذشته را با بدهی تمام کردند و اگر این وضع ادامه یابد بسیاری از آن‌ها ورشکسته خواهند شد.

ایرج خسرونیا، با اشاره به برگزاری بیست و نهمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران اظهار داشت: این کنگره ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد و جدیدترین دستاوردهای علمی و مسائل صنفی و مشکلات در حوزه متخصصین داخلی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: مساله تعرفه‌ها از جمله مباحث مورد طرح بود که امسال ۵ درصد افزایش داشت و این در حالی است که سطح تورم در کل کشور بیش از ۱۵ درصد بود و هزینه بیمارستان‌ها و مطب‌ها، کلینیک‌ها ۲۵ درصد بیشتر شد.

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران با بیان اینکه حقوق پرسنل و مالیات‌ها نیز ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: افزایش ۵ درصدی تعرفه‌ها غیرعادی و غیرعادلانه بوده و جامعه پزشکی با آن مخالف است و کاش همین افزایش ۵ درصدی را اعلام نمی‌کردند تا حداقل پزشکان از لحاظ روحی در وضعیت بهتری قرار داشتند.

خسرونیا با تاکید براینکه مسئولان باید گوش شنوا داشته باشند و رفع مشکلات جامعه پزشکی آن را مدنظر قرار دهند، گفت: ۹۵ درصد جامعه پزشکی وضعیت درآمدی خوبی ندارند به خصوص ۵۰ درصد پزشکان عمومی، متخصصین داخلی، عفونی و اطفال با این مشکلات درآمدی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی عنوان کرد: در صورتی که فکری در این ارتباط نشود این پزشکان از پدیده درمان خارج می‌شوند. همچنین زمانی که هزینه‌ها بیش از درآمد باشند خرج مطلب و بیمارستان تامین نخواهد شد و ورشکستگی رخ می‌دهد.

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران یادآور شد: بیمارستان‌ها و پزشکان برای اینکه ورشکسته نشوند مجبور خواهند شد از راه دیگر کسب درآمد کنند. بنابراین در مورد تعرفه باید از انجمن‌ها، سازمان نظام پزشکی و… مشورت شود و عدد و رقمی قابل قبول اعلام شود.

خسرونیا اضافه کرد:‌ اکثر بیمارستان‌های درجه سه و چهار سال گذشته را حتی در بخش دولتی با بدهی تمام کردند و اگر این وضع ادامه یابد بسیاری از بیمارستان‌ها حتی ورشکسته خواهند شد از طرفی معوقات بیمه‌ای یکساله شده و این مساله در کنار تعرفه‌ها وضعیت را بدتر کرده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.