کد مطلب: ۱۶۲۳۷۲

۱۰ واگن غله‌بر ساخت شرکت واگن پارس اراک به ناوگان ریلی کشور پیوست

10 واگن غله‌بر ساخت شرکت واگن پارس اراک به ناوگان ریلی کشور پیوست

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: 10 واگن غله بر ساخت این شرکت با تحویل به شرکت پارسیان ریل شرق به ناوگان ریلی کشور پیوست.

محمدرضا مختاری افزود: ارزش ریالی هر یک از واگن‌های مسافری 2 میلیارد و 400 میلیون ریال است که برای نخستین بار در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه قرارداد اولیه ساخت واگن غله‌بر با شرکت پارسیان ریل شرق 100 دستگاه است، بیان کرد: امکان افزایش تولید این واگن‌ها به 400 دستگاه نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: 10 دستگاه واگن غله‌بر دیگر آماده تحویل به شرکت پارسیان ریل شرق است و 80 دستگاه دیگر نیز تا پایان سال به این شرکت تحویل می‌شود.

وی بیان کرد: امسال قرارداد ساخت 33 دستگاه واگن مسافربری با شرکت رجاء در شرکت واگن پارس اراک منعقد شد که هم‌اکنون 11 دستگاه تکمیل و آماده تحویل به این شرکت است.

مختاری ارزش ریالی هر یک از واگن‌های مسافربری را 25 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 22 دستگاه واگن مسافری دیگر نیز تا پایان سال به شرکت رجاء تحویل می‌شود.

وی بیان کرد: همزمان با ساخت واگن‌های غله‌بر و مسافربری، ساخت انواع واگن‌های باری چهار و 6 محوره نیز در این شرکت جریان دارد.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک با بیان اینکه حقوق و مزایای کارکنان این شرکت به‌روز است و شرکت هیچ بدهکاری به کارکنان ندارد، تاکید کرد: کمبود نقدینگی بیشتر مشکل شرکت‌های بهره‌بردار است که در صورت حمایت دولت و پرداخت تسهیلات کم‌بهره، این مشکل نیز مرتفع می‌شود.

وی افزود: با وجود فعالیت چندین شرکت واگن‌سازی در کشور، انتظار می‌رود وزارت صنعت، معدن و تجارت از ارائه مجوز و پروانه فعالیت به شرکت‌های جدید خودداری کند، چرا که این شرکت‌ها در میانه راه با مشکل نقدینگی روبرو می‌شوند.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادرتخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.

این شرکت در سال 1354 آغاز به کار کرد و در سال 1364 با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیرمجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت 33 هکتار جانمایی شده است.

این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.