کد مطلب: ۱۸۲۹۲۲

۱۱ هزار واحد صنعتی در کشور نوسازی می‌شود

11 هزار واحد صنعتی در کشور نوسازی می‌شود

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از نوسازی 11 هزار واحد صنعتی در کشور در قالب برنامه جامع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد.

روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، روز پنجشنبه به نقل از غلامرضا سلیمانی اعلام کرد: طرح نوسازی صنایع کشور متناسب با قانون برنامه ششم توسعه صنعتی اجرا می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی که در نشست بررسی برنامه‌های معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، سخن می‌گفت، اظهار کرد: بیش از یک دهه است در کشور موفق به اجرای طرح نوسازی صنایع به دلیل چالش‌های مالی دولت و تحریم‌های ظالمانه غرب نشده‌ایم که با اجرای این طرح نوسازی، بخشی از صنایع کوچک، متوسط و حتی بزرگ کشور نوسازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: این کار می‌تواند به افزایش قدرت رقابت پذیری، صادرات محوری و ارتقای سطح کیفی تولیدات صنعتی کشور به همراه کاهش هزینه‌های تولید و ارتقای زیست محیطی کشور کمک کند.

سلیمانی طرح نوسازی صنایع کشور را یکی از رویکردها و برنامه‌های اصلی این سازمان خواند و بر حمایت بیشتر از صنایع خرد و کوچک بمنظور افزایش اشتغالزایی و تبدیل این بنگاه‌ها به بنگاه‌های متوسط و بزرگ تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار و 700 بنگاه بزرگ و سه هزار و 400 بنگاه متوسط با سهم چهار درصدی از کل صنایع در کشور فعالند که این میزان نسبت به استانداردهای کشورهای توسعه‌یافته ناچیز است و نیازمند توسعه آن هستیم.

سلیمانی افزود: 96 درصد از بنگاه‌های صنعتی کشور را بنگاه‌های خرد و کوچک تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: محدود بودن تعداد بنگاه‌های متوسط به چالش بزرگی در صنعت کشور تبدیل شده است که به جهت توسعه صنعتی و افزایش اشتغالزایی در این بخش ناگزیر خواهیم بود با حمایت از بنگاه‌های خرد و کوچک، بستر مناسبی برای تبدیل این بنگاه‌ها به بنگاه‌های متوسط و بزرگ را فراهم کنیم.

بنگاه‌های بزرگ، بنگاه‌هایی با اشتغال بیش از 100 نفر، بنگاه‌های متوسط با اشتغال 50 تا 100 نفر، بنگاه‌های کوچک با اشتغال 10 تا 50 نفر و بنگاه‌های خرد دارای اشتغال کمتر از 10 نفر است.

اصفهان با 12 هزار هکتار مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.

همچنین اصفهان با بیش از 9 هزار واحد صنعتی و تولیدی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

76 مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان صادر شده که تاکنون از میان آن‌ها 70 شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از 120 هزار نفر به بهره‌برداری رسیده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.