خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۹۴۶۳

۱۲۰ روز آرامش سیاسی

120 روز آرامش سیاسی

اعضای چشم‌انداز بورس «تجارت‌نیوز» هفته جاری را هفته‌ای مثبت برای شاخص کل بورس پیش‌بینی کرده‌اند.

پانیذ نوربخش: بازار سرمایه از مهم‌ترین ارکان یک اقتصاد است و افراد بسیاری به طور مداوم در حال رصد این بازار هستند. بدیهی است دسترسی به نظر خبرگان در قالب تحلیل یا پیش‌بینی بورس، از مطلوبیت ویژه‌ای برای فعالان و کنشگران این بازار برخوردار است.

در همین راستا، تجارت‌نیوز خدمت تازه‌ای را به علاقه‌مندان این حوزه ارائه می‌دهد. هر هفته دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس را در مورد وضعیت بازار سهام در هفته جاری جویا می‌شویم و در اولین ساعات شنبه هر هفته آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

23 dey 96

نظرسنجی این هفته « تجارت‌نیوز » از چهره‌های شناخته شده، فعالان و تحلیل‌گران بازار سرمایه نشان از بازاری مثبت دارد.

گروه‌هایی که اکثر بزرگان تحلیل بنیادی، تکنیکالی و اقتصادی کشور در مورد احتمال روند مثبت آن‌ها در هفته پیش رو اتفاق نظر دارند عبارتند از: پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها، خودرویی‌ها و انبوه‌سازی‌ها. گفتنی است از آنجایی که نظرسنجی پیش از اعلام رسمی سخنرانی ترامپ در خصوص برجام انجام شده برخی از اعضا ترجیح دادند محتاطانه‌تر نظر دهند.

به گزارش «تجارت‌نیوز»، همان‌گونه که در مصاحبه روز چهارشنبه با شمردن دلایل کارشناسانه علل عدم خروج ترامپ از برجام و مضرات این تصمیم برای آمریکا را برشمردیم، شب گذشته شاهد تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران توسط ترامپ بودیم. این اتفاق نشان می‌دهد برجام توافقی نیست که به سادگی لغو شود، حتی اگر پای زورگوی قدرتمندی مثل ترامپ وسط باشد.

در سخنرانی شب گذشته ترامپ عنوان کرد که این بار «ممکن است» آخرین باری باشد که تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید می‌کند و فرصتی 120 روزه برای مذاکره در خصوص برنامه موشکی ایران تعیین کرد. عدم قطعیت ترامپ در مورد خروج از برجام و استفاده از عبارت ممکن است، احتمال تمدید مجدد تعلیق تحریم‌ها را در 120 روز آینده بالا می‌برد.

حمایت تمام‌قد اکثر کشورهای اروپایی و جامعه جهانی به ایران این جسارت را می‌دهد که محکم روی موضع خود پافشاری کند و خواسته آمریکا در خصوص اضافه کردن موارد جدید به برجام را نپذیرد.

اما در بازارهای جهانی شاهد ادامه رشد قیمت کامودیتی‌ها هستیم. قیمت هر بشکه نفت برنت در بازارهای جهانی به بیش از 69 دلار رسید و ادامه این روند قیمتی یا ثبات در سطوح فعلی، آینده‌ای بسیار روشن را برای شرکت‌های پتروپالایشی بازار سرمایه ایران نمایش می‌دهد.

چشم‌انداز هفته آتی

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/دسته‌های پیش‌رو
1 حمید اعرابی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
2 ولید هلالات فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
3 رحیم کریمی معاون گروه سرمایه‌گذاری سایپا مثبت زغال‌سنگ، تک‌سهم‌ها
4 محمد نوربخش مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری سرمایه و دانش مثبت پتروشیمی‌ها
5 مهدی طحانی مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری آوای آگاه مثبت پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها
6 مهدی میرزایی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
7 مهدی ساسانی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
8 میثم صمدی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت خودرویی‌ها، انبوه‌سازی‌ها
9 امیرمهدی صبایی مدیریت پرتفوی و تامین مالی هلدینگ تاپیکو مثبت شیمیایی‌ها، فرآورده‌های نفتی
10 نیما آزادی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت -
11 امیر مقدم فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت خودرویی‌ها، انبوه‌سازی‌ها

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.