کد مطلب: ۱۴۰۴۲۸

حمایت از کسب‌وکارهای سازگار با محیط‌ زیست

حمایت از کسب‌وکارهای سازگار با محیط‌ زیست

مدیر ملی حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان حفاظت از محیط‌ زیست و صندوق کارآفرینی امید، به منظور حمایت مالی از کسب‌وکارهای سازگار با محیط‌ زیست گفت: تسهیلات برای طرح‌های فنی و اقتصادی تایید شده از سمت صندوق، با کارمزد چهار درصد و تا سقف یک میلیارد ریال خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت از محیط‌ زیست، ابوالفضل آبشت گفت: تفاهم‌نامه «توانمندسازی جوامع محلی و توسعه کسب‌وکارهای خرد، در راستای حفاظت از اکوسیستم‌های طبیعی، تالاب‌های حائز اهمیت بین‌المللی و دارای برنامه جامع مدیریت» بین صندوق کارآفرینی امید و سازمان حفاظت از محیط‌ زیست در مهر ماه ۹۵ به امضا رسیده است.

مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزود: این تفاهم‌نامه با هدف ساماندهی، توانمندسازی و حمایت از ایجاد فرصت‌های کسب‌وکارهای خانگی، خرد و بازار محور تنظیم شده است. اولویت با جوامع محلی ساکن در عرصه‌های طبیعی کشور، به خصوص در حاشیه تالاب‌هایی بااهمیت بین‌المللی خواهد بود. هدف از این طرح هم‌راستا کردن معیشت مردم با مسائل زیست‌محیطی است.

آبشت با تاکید بر اینکه مطابق با مفاد تفاهم‌نامه، محل اجرای این طرح استان‌هایی هستند که قابلیت ایجاد کسب‌وکارهای مورد نظر سازمان حفاظت از محیط‌ زیست را داشته باشند، گفت: تالاب‌های هدف‌گذاری شده از قبیل دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن مثل تالاب‌های قوری‌گل، قره‌قشلاق و سولدوز در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، تالاب‌های شادگان در استان خوزستان، تالاب پریشان در استان فارس، تالاب زریوار در استان کردستان، تالاب چغاخور در استان چهارمحال‌و‌بختیاری، تالاب میقان در استان مرکزی،‌ مجموعه تالاب‌های آلاگل، آلماگل و آجی‌گل در استان گلستان، تالاب بین‌المللی هامون در استان سیستان‌وبلوچستان، تالاب حرای میناب در استان هرمزگان، تالاب حله در استان بوشهر، موضوع این تفاهم‌نامه است.

آبشت افزود: سقف تسهیلات بسته به نوع کسب‌وکار معرفی‌شده (خانگی، خوداشتغالی، کارفرمایی) بر اساس مستندات معتبر و طرح فنی و اقتصادی ارائه‌شده پس از تایید صندوق، با کارمزد چهار درصد و حداکثر یک میلیارد ریال خواهد بود که پس از ثبت‌نام در سایت صندوق، تشکیل پرونده تسهیلاتی و ارائه تضمین لازم به صورت مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت کار و تایید مرحله قبلی توسط کارشناس صندوق، پرداخت می‌شود.

آبشت تاکید کرد: سهم آورده متقاضی در طرح‌های موضوع این تفاهم‌نامه تا ۲۰ درصد مجموع سرمایه ثابت و در گردش مورد نیاز طرح خواهد بود.

او تصریح کرد: مدت بازپرداخت تسهیلات با احتساب دوره سازندگی و تنفس حداکثر پنج سال است و دوره تنفس تسهیلات پرداختی با توجه به نوع کسب‌وکار حداکثر شش ماه تعیین می‌شود و تسهیلات به‌صورت مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت کار و تایید آن از سوی کارشناس صندوق پرداخت می‌شود.

مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در پایان اشاره کرد: علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را در مهلت و با فرمت تعیین‌شده به آدرس wetland.ciwp@gmail.com ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۷۸۱۸۸۵ تماس بگیرند. آخرین مهلت ارائه طرح‌های پیشنهادی ۱۵ مرداد است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.