کد مطلب: ۱۴۵۳۹۳

امارات پشت پرده تحریم‌های قطر است

امارات پشت پرده تحریم‌های قطر است

روزنامه واشنگتن‌پشت مدعی شده است که امارات در پشت پرده حمله سایبری به خبرگزاری قطر و برخی سایت‌های دیگر قطری قرار دارد.

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که امارات متحده عربی به منظور نسبت دادن و انتشار اظهارات دروغ به «شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر، رسانه‌های دولتی و مجازی قطر را هک کرده بود، اقدامی که جرقه تنش بین دوحه با کشورهای عربی را شعله‌ور کرده است.

براساس این گزارش، مقام‌های آمریکایی هفته گذشته از تحلیل‌های اطلاعاتی جدیدی مطلع شدند که توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا جمع‌آوری شده است که بر اساس آن‌ها، در ۲۳ مه (۲ خرداد) مقام‌های ارشد دولت امارات درباره چنین طرحی و اجرای آن صحبت کرده بودند.

مشخص نیست که مقام‌های اماراتی خودشان این طرح را پیاده کرده یا اینکه آن را به گروه یا افرادی واگذار کرده‌اند. همچنین مشخص نیست که آیا دیگر کشورهای عربی از جمله عربستان در این طرح سایبری مشارکت داشته‌اند یا خیر.

در همین حال، «یوسف العطیه» سفیر امارات در آمریکا، گزارش واشنگتن‌پست را دروغ خوانده و گفته که ابوظبی هیچ نقشی در حمله هکری مورد ادعای این روزنامه نداشته است.

العطیه گفت: «آنچه واقعی است، رفتار قطر است. کشوری که گروه‌های افراطی، از طالبان تا حماس و قذافی را حمایت می‌کند و هزینه‌های آن‌ها را تامین می‌کند. به پخش خشونت پرداخته، به رادیکالیسم تشویق می‌کند و ثبات همسایگان خود را به خطر می‌اندازد.»

طبق گزارشی که روی وبسایت‌های دولتی قرار گرفته بود، امیر قطر گفته بود که ایران یک قدرت اسلامی است و از حماس تمجید کرده بود. اظهاراتی که دوحه آن را رد کرد و اعلام کرد که سایت‌های دولتی این کشور مورد حمله هکری قرار گرفته است.

عربستان، بحرین، امارات و مصر این ادعا را رد کرده و به دنبال آن روابط خود با قطر را قطع و محدودیت‌هایی علیه این کشور اعمال کردند.

بر اساس این گزارش، سایت‌های قطری روز 24 مه مورد حمله هکری قرار گرفتند، درست چند روز بعد از جمع‌بندی سفر ترامپ به عربستان و دیدار با رهبران کشورهای عربی درباره مقابله با تروریسم.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.