کد مطلب: ۱۵۱۷۴۶

تحرک اقتصادی اولویت اصلی دولت دوازدهم است

تحرک اقتصادی اولویت اصلی دولت دوازدهم است

علی‌نقی مشایخی کنترل نرخ ارز، کاهش سود سپرده‌های بانکی و تسهیلات و تحریک یا ایجاد تقاضا را ابزار دولت برای ایجاد تحرک اقتصادی دانست.

روز گذشته علی‌نقی مشایخی از استادان برجسته اقتصاد ایران هم‌زمان با حضور وزاری اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت به اتاق تهران آمده بود و از شرایط اقتصادی کشور گفت و تحرک اقتصادی و رونق را از اولویت‌های کاری دولت دوازدهم دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علاوه‌بر این او درباره مهم‌ترین اقداماتی که باید مردان اقتصادی کابینه دوازدهم انجام دهند، گفت‌وگویی انجام داده است که به شرح زیر است:

به نظر شما اولویت اصلی کاری وزرای اقتصادی دولت دوازدهم چیست؟

به اعتقاد من اولویت اصلی ایجاد تحرک اقتصادی و رونق اقتصادی در کشور است اول باید روی این متمرکز بشود و اگر این اتفاق بیفتد زمینه و پیش‌نیاز سرمایه‌گذاری جدید را هم ایجاد می‌کنند و بعد اقدامات بعدی ایجاد بستری در اقتصاد کشور برای رسیدن به رشد پایدار است.

رونق اقتصادی و ایجاد تحرک در اقتصادی ایران و بازار کلیدواژه‌ای است که بسیاری از اقتصاددانان و فعالان اقتصادی روی آن اتفاق نظر دارند، اما سوال اصلی این هست که چگونه باید این کار صورت بگیرد؟

اقدامات زیر این راهبرد برای تحقق رونق و تحرک اقتصادی باید صورت گیرد که مهم‌ترین آن‌ها شامل نرخ ارز، کاهش سود سپرده‌های بانکی و تسهیلات و تحریک یا ایجاد تقاضاست. البته برای ایجاد تقاضا هم باید کارهایی صورت گیرد مثل دادن وام به خریداران کالاها و…، واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی برای اینکه آن‌ها به پایان و نتیجه برسانند و زیر برنامه‌هایی در این حوزه‌ها.

شما از کاهش سود سپرده‌ها و تسهیلات به عنوان یکی از موضوعات مهم که باید در دستور کار دولت دوازدهم قرار گیرد، نام بردید،از طرف دیگر برخی از کارشناسان معتقدند که این اقدام ممکن است باعث ایجاد تنش در بازارهای دیگر به شود و مشکلاتی را ایجاد کند، نظر شما چیست؟

ببنید فقط کافی است با موسسات مالی مسئله‌دار که الان وجود دارد قاطعانه برخورد شود و آن‌ها را جمع کنند، اگر این اتفاق نیفتد و غیر از این عمل کنیم اصلا شرایط اقتصادی کشور راه نخواهد افتاد، وقتی تورم به 10 درصد رسیده است سود 28 درصدی دادن معنی ندارد و باعث می‌شود که کسی دیگر تمایل به کار کردن نداشته باشند و پولش را در بانک می‌گذارد و سود می‌گیرد و در نهایت بانک هم حتی توان پرداخت این سود را ندارد و ضرر و زیان‌هایش بیشتر می‌شود و در نهایت سیستم بانکی کشور از هم می‌پاشد و بحران اقتصادی ایجاد می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.