کد مطلب: ۲۳۰۳۹۳

عضو اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد:

۲۰ میلیون تن ظرفیت خالی در پتروشیمی

20 میلیون تن ظرفیت خالی در پتروشیمی

مهدی شریفی نیک‌نفس با اشاره به وجود 20 میلیون تن ظرفیت خالی در صنعت پتروشیمی اظهار امیدواری کرد که سال جاری سال پر رونقی در پتروشیمی باشد.

پتروشیمی یکی از مهم‍ترین صنایع اقتصاد ایران است. اما چه میزان از ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی بلااستفاده مانده و این صنعت در سال جاری چه وضعیتی خواهد داشت؟

مهدی شریفی نیک نفس، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره وضعیت صنعت پتروشیمی در سال جاری گفت: در حال حاضر تمام واحدهای پتروشیمی مشغول به کارهستند و ظرفیت اسمی فعلی ما 60 میلیون تن است.

وی ادامه داد: واحدهای مختلف مشکلاتی در زمینه خوراک و مواد اولیه داشتند که با راه‌اندازی خطوط پارس جنوبی بخشی از این کاستی ها برطرف شد و در صورت رفع محدودیت‌های تکنیکی می‌توانیم به ظرفیت اسمی مورد قبول برسیم.

نیک‌نفس در ادامه افزود: صنعت پتروشیمی در حال حاضر با ظرفیت 70 درصد فعالیت می‌کند و بین 18 تا 20 میلیون تن ظرفیت خالی وجود دارد. با درنظر گرفتن اینکه هر واحد پتروشیمی در طول سال یک میلیون تن تولید داشته باشد ما به اندازه 20 پتروشیمی در کشور ظرفیت تولید داریم که باید برای راه‌اندازی و بهره‌وری از آنها اقدام شود که در صورت انجام این مهم ظرفیت تولید ما به بیش از 120 میلیون تن ارتقا خواهد یافت.

وی در پایان با طرح اهمیت تعدیل نرخ ارز برای صنعت پتروشیمی اظهار امیدواری کرد که سال 97 سال پر رونقی در پتروشیمی باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.