کد مطلب: ۲۱۴۳۹۲

۲۰۰۰ چاه غیرمجاز سیستان و بلوچستان در نوبت تعیین تکلیف

2000 چاه غیرمجاز سیستان و بلوچستان در نوبت تعیین تکلیف

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: کشاورزان باید از طریق مراجع قانونی برای حفر چاه اقدام کنند تا تصرف غیر قانونی در اراضی دولتی نداشته باشند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: سوخت‌رسانی به چاه‌های غیرمجاز قطع شده و باز هم تاکید بر این است که به این چاه‌ها سوخت رسانی نشود و باید این چاه‌ها مسلوب‌المنفعه شود و طبق گزارش‌ها تعداد زیادی از این چاه‌ها پر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: تجهیزات حفر چاه برای چاه‌هایی که درحال حفر است، توقیف شده و پس از صدور احکام قضایی جمع‌آوری می‌شود و این سیاست در استان ادامه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه گفت: 2 هزار و 650 هکتار از زمین‌های ملی و منابع طبیعی این استان از ابتدای امسال تاکنون رفع تصرف شده و این روند همچنان ادامه دارد.

حمیدی خاطرنشان کرد: ارزش اراضی رفع تصرف شده در استان 115 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به پیگیری مصوبات جلسات گذشته گفت: در جلسات قبل با توجه به تقاضای مسئولان در استان و مردم برای تعیین تکلیف سوخت‌رسانی به برخی از چاه‌هایی که به شکل غیر مجاز حفر شده و در دست تعیین تکلیف است، به عنوان چاه‌های فرم یک یاد و مقرر شد تا پایان سال زراعی سوخت این چاه‌ها تامین شود تا کشاورزان در سال زارعی پیش رو با مشکل مواجه نشوند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: دو هزار چاه ‌دارای فرم یک استان که در مرحله سامان‌دهی است، سهمیه‌ سوخت خود را به روال گذشته دریافت می‌کند، البته این سهمیه تا پایان سال زراعی خواهد بود و پس از آن سهمیه سوخت آن‌ها قطع می‌شود.

وی حفر چاه‌های غیرمجاز را یکی از مشکلات مهم سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: بدین منظور 2 هزار چاه غیر مجاز در این استان در نوبت تعیین تکلیف قرار دارند.

وی افزود: ضروری است کشاورزان برای حفره چاه از طریق قانونی اقدام کنند، زیرا با متخلفان برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با تاکید بر افزایش نظارت‌های دستگاه‌های متولی در عرصه منابع طبیعی گفت: همزمان با فصل بهار برخی افراد سودجو به غلط تصور می‌کنند که در این ایام نظارت‌ها کاهش می‌یابد، در نتیجه اقدام به تصرف اراضی یا حفر چاه غیر مجاز برای انجام کشت‌وکار می‌کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.