کد مطلب: ۱۸۹۴۳۳

۲۲۶ هزار نفر در کشور بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

226 هزار نفر در کشور بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم‌اینک 226 هزار نفر در کشور بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که از این تعداد 52 هزار نفر مربوط به شهر تهران است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم‌اینک 226 هزار نفر در کشور بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که از این تعداد 52 هزار نفر مربوط به شهر تهران است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کریم یاوری، روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی روابط کار، بیمه بیکاری و بازرسی کار در یاسوج لزوم حمایت از کارفرمایان و گره‌گشایی از کار این قشر را یادآور شد و اظهار داشت: با رفع مشکل کارفرمایان و رونق فعالیت کارگاه‌ها جریان تولید و اشتغال تداوم خواهد یافت و از این طریق بستر توسعه اقتصادی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به کسری درآمد 750 هزار میلیارد ریالی صندوق بیمه بیکاری کشور در سال 1392، افزود: سال های 1393، 1394 و 1395 حدود 550 هزار میلیارد ریال از این میزان کسری با تلاش و برنامه‌ریزی مسئولان دولت تدبیر و امید در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جبران شد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: باید امور و مسائل مجموعه‌های کارگر، کارفرما و کارگاه با یکدیگر دیده شود و با قانون مداری و برنامه‌ریزی اصولی جریان اشتغال، تولید و صیانت از نیروی کار را مدیریت کرد.

یاوری با بیان اینکه به ازای هر 6 بیمه شده یک مستمری‌بگیر در کشور وجود دارد، عنوان کرد: باید در فرآیند رسیدگی به درخواست‌های بیمه بیکاری ضمن حمایت از کارگر و کارفرما با اعمال صحیح قانون از تحمیل هزینه به صندوق بیمه بیکاری جلوگیری کرد.

وی ابراز داشت: 13 میلیون نفر بیمه شده اصلی و 9 میلیون و 300 هزار نفر بیمه شده اجباری در کشور وجود دارد و جمعیت زیر پوشش تامین اجتماعی نیز 42 میلیون نفر است.

یاوری جمعیت مستمری بگیر تامین اجتماعی را سه میلیون و 300 هزار نفر در کشور اعلام کرد.

وی گفت: ارتقای سطح دانش مدیران و کارشناسان از قوانین و مقررات مرتبط با حوزه کار و تامین اجتماعی به‌ویژه در بخش بیمه بیکاری از اهداف برگزاری کارگاه آموزشی یک‌روزه روابط کار، ببمه بیکاری و بازرسی کار در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد است.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، کهگیلویه و بویراحمد با 5.6 درصد بالاترین میزان کاهش نرخ بیکاری در بین استان‌‌های کشور را در بهار سال 1396 کسب کرد.

نرخ بیکاری سال 1394 کهگیلویه و بویراحمد 17.7 درصد بود که با کاهش 4.4 درصدی در پایان سال 1395 به 13.3 درصد و در بهار سال جاری نیز به حدود 12.1 درصد رسید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.