کد مطلب: ۲۳۰۲۰۹

دو خودرو جدیدی که امسال وارد بازار می‌شوند

دو خودرو جدیدی که امسال وارد بازار می‌شوند

به گفته محمدرضا نجفی‌منش براساس برنامه‌ریزی انجام شده برای تولید یک میلیون و 700 هزار خودرو در سال 97 و انتظار به ثمر رسیدن نتایج برجامی برای بعضی از خودروها می‌توان انتظار داشت که خودروهای تازه، مثل سایپا سیتروئن و پژو 301 وارد بازار شوند.

خودروهای تولید داخل عموما محصول کارخانه‌های سایپا و ایران‌ خودرو هستند. دو تولید‌کننده‌ای که محصولاتشان با نقدهای بسیار مصرف‌کنندگان در دو جنبه قیمت بالا و کیفیت پایین مواجه است. آیا در سال 97 می‌توان منتظر تغییرات در خودروهای ایرانی بود؟

محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، در گفتگو با تجارت‌نیوز در مورد بازار خودرو در سال 97 گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده برای تولید یک میلیون و 700 هزار خودرو در سال 97 و انتظار به ثمر رسیدن نتایج برجامی برای بعضی از خودروها می‌توان انتظار داشت که خودروهای تازه، مثل سایپا سیتروئن و پژو 301 وارد بازار شوند. سایت "بن رو " هم که به رنو واگذار شد آماده بهره‌برداری است.

وی در خصوص تاثیر نوسانات نرخ ارز بر صنعت خودرو تصریح کرد: قطعا تغییرات نرخ ارز روی هزینه مواد اولیه داخلی و ملزومات وارداتی برای تولید در تمام عرصه‌ها اثر خواهد گذاشت، چرا که تمام صنایع به شکل‌های مختلف به هم وابسته هستند و با تغییر نرخ دلار باید منتظر اثرات این تحول بود.

نجفی‌منش در پایان خاطرنشان کرد: افزایش 20درصدی دستمزدها هم روی هزینه تمام شده محصولات اثر می‌گذارد و با توجه به شرایط حاضر باید دید این تحولات چه تاثیری بر بازار خواهد گذاشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.