کد مطلب: ۴۴۹۲۸۳

۳ روش فروش خودرو اعلام شد

۳ روش فروش خودرو اعلام شد

معاون امور صنایع وزیر صنعت گفت: فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش و مشارکت در تولید سه روش فروش خودرو از این پس خواهد بود و ۶۰ درصد از تولید خودروسازان به ایفای تعهدات جاری و معوق اختصاص می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صادق نیارکی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: مردم به هیچ عنوان نباید در فضای رسانه‌ای و هیجانی وارد شده و خرید کنند؛ چراکه قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

وی افزود: فروش فوق‌العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید سه روش فروش خودرو از این پس خواهد بود، بنابراین ۶۰ درصد از تولید خودروسازان به ایفای تعهدات جاری و معوق اختصاص می‌یابد و مابقی نیز در قالب فروش فوق‌العاده و پیش فروش واگذار می‌شود.

صادقی نیارکی گفت: در فروش فوق‌العاده حداکثر سه ماهه خودرو به دست متقاضی خواهد رسید، بنابراین سایت فروش خودرو یک هفته باز است و همه می‌توانند ثبت‌نام کرده و واریز وجه کنند؛ بنابراین صرفا مصرف‌کنندگانی که در سه سال گذشته در فرآیند فروش شرکت‌ها حضور نداشته باشند اجازه ثبت‌نام دارند.

وی تصریح کرد: این روش‌ها در طول سال ادامه خواهد داشت و متناوب فروش فوق‌العاده خواهیم داشت، اما پس از اتمام مراحل ثبت‌نام اگر تعداد ثبت‌نام‌کنندگان متناسب با سهمیه در نظر گرفته برای فروش باشد، بدون سود مشارکت و به صورت سه ماهه خودرو را تحویل خواهیم داد، اما اگر تعداد ثبت‌نام‌کنندگان بیشتر از خودروها باشد، فرایند قرعه‌کشی در شرکت‌های خودروساز با حضور مراجع نظارتی انجام خواهد شد.

به گفته معاون امور صنایع، مردمی که واریز وجه کرده و نام آنها در قرعه‌کشی وارد نشده است، می‌توانند وجه خود را دریافت کرده یا در فروش‌های بعدی آن را مورد استفاده قرار دهند.

وی اظهار داشت: در فرآیند پیش‌فروش مجدد سایت باز خواهد شد و سود مشارکت نیز صفر خواهد بود و صرفا برای مصرف‌کننده، خودرو در نظر گرفته شده است. این در حالی است که روش های مشارکت در تولید نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خودتون فهمیدید چی میگید. دم به ساعت روش در میکنید از خودتون. خوب سرکاریم خوب. پولمون بخوابه تو خودروساز بانرخ سود صفر درصد. بعدشم آیا بدن آیا ندن. یعنی چی اونوقت قرعه کشی کنید بعد در نیامدیم نشون میده که ما مصرف کننده واقعی بودیم که تو قرعه کشی در نیامدیم.؟! لپ لپ میخواین بدین مگه

  • خخ

    خداییش قیمت خودرو شده پنج برابر العان باید پول یک خودرو را پیش قسط بدیم

  • Ali

    بسیارجالبه،پولهای زبان بسته بدون هیچ سودی سه ماه دست دولت باشه’بجای این همه طرحهای بدون کارشناسی’ابتدابسیارشفاف بگوییدتوان تولیدخودروسازان چقدراست’بعدمیزان تقاضارامشخص کنید’وکمبودتقاضاراواردکنید’اگرامریکااتومبیلهای مطرح تولیدمیکندوچه بسیارهم صادرمیکند،امااتومبیلهای اروپایی وآسیایی هم مجوزورود دارند’آخه این چه استدالایه برای حفظ وحمایت تولیدداخلی مردم نجیب ایران راازداشتن حداقلهای زندگی محروم میکنید’بعدهم منت میگذارید”خودروسازان زیان میبینند

  • ناشناس

    واقعا ما مردم را چی حساب کردید این دولت نه میتواند نه میخواهد جلو دلالا را بگیرد من هر بار ثبت نام میشه چرا نمیتوانم ثبت نام کنیم نه ماشین داریم نه میتوانیم چرا چرا چرا شما چرا را جواب بدید

  • ناشناس

    کدوم پیش فروش ؟؟؟سایت رو برای یه مشت دلال باز می زارید که ثبت نام کنند و بعدازتحویل چندبرابر قیمت واقعی بفروشند وگرنه برای افراد معمولی مثل من سیستم کلا بسته س و ما هرچه تلاش می کنیم ثبت نامی صورت نمیگیره

  • رضا

    اولا”چرا سه سال مگر عمر خودروها سه ساله است ؟!شرط ثبت نام باید عدم تحویل خودرو در ده یا حداقل پنج سال گذشته باشد نه سه سال! ثانیا”ثبت نام دوشرکت خودرو ساز همزمان در یک سایت وبرای تولیدات حداقل سه ماهه انجام پذیرد وهر نفر مجاز به انتخاب یک خودرو باشد ضمنا”جریمه ای مثلا” پانصد هزار یا یک میلیون تومانی برای کسانیکه بشرط عدم تحویل خودرودرسنوات قبل توجهی ندارند و سعی در فریب سیستم دارندوثبت نام می کنند حتما” اعمال گردد. ثالثا” باید فروش خودرو برای حداقل سه سال بعداز تحویل دارای مالیات سنگین مانند ۶۰ درصد قیمت خودرو داشته باشد که وسوسه دلالی در این کالا را از بین ببرد. رابعا”باید سعی شود رویه سوداگری و دلالی در خودرو از بین رفته تا خودرو ها به مصرف کنندگان واقعی تعلق گیرد لذا بایستی برای تمام خودروها با توجه به سنواتشان نسبت به قیمت خودروهای نو حداکثر قیمت کارشناسی تعیین شده و فروش بیش از آن قیمت را مشمول عودت پول اضافی به خریدار و جریمه نمایند وبه خریداران گفته شود اگر مجبور به خرید با نرخ بالاتر شدید بعدا” شکایت نموده تا پول اضافی پرداختی را پس بگیرید.بدین طریق مطمئن باشید بزودی رویه دلالی و گرانی خودرو بسرعت از این کشور رخت برخواهد بست.

  • ناشناس

    دیروز سایت باز شده من از ساعت 11 تا ساعت 16 مدام سعی کردم وارد سایت بشم ولی نشد
    ساعت 16 وارد شد و همه ظرفیتها تکمیل بود
    فکر کنم خورزوخان همه را ثبت نام کرده بود
    متاسفم برای خودم

  • ناشناس

    روش ثبت نام اینترنتی قبلی خیلی سخت و ناممکن بود برای خیلی از مردم ولی 100 مرتبه از این روش جدید بهتر بود حداقل احساس نمی کردی به شعورت می خندند .