کد مطلب: ۳۱۰۳۸۱

طی یک ماه گذشته صورت گرفته است؛

۵۳ میلیارد تومان احتکار و امتناع از عرضه کالا ‌در قم

53 میلیارد تومان احتکار و امتناع از عرضه کالا ‌در قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم گفت: در یک ماه گذشته 53 مورد احتکار، امتناع از عرضه کالا و عدم اعلام موجودی به مبلغ 53 میلیارد تومان در قم گزارش شد.

مهرداد غضنفری در حاشیه هفدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان قم در جمع خبرنگاران عنوان کرد: روند بازرسی از اصناف در جلوگیری از تخلفات به خوبی انجام می‌شود. ‌بر اساس قانون با هر گونه گران فروشی و احتکار به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز،غضنفری تصریح کرد: کالاهای احتکار شده پس از کشف در کمیته و کمیسیون مربوط به تنظیم بازار قیمت‌گذاری و برای استفاده عموم عرضه می‌شود. ‌کالاهایی که قیمت مصوب دارند اگر بیش از آن فروخته شود و مصادیق گران فروشی باشد، برای فروشنده پرونده تعزیراتی تشکیل می‌شود.

وی اظهار کرد: گزارشاتی مبنی بر درخواست افزایش قیمت کالا از سوی برخی از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان ارائه شد که باید به کمیته ارجاع شود و با نگاه کارشناسی و در حد اختیارات استان تصویب شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم بیان کرد: در یک ماه گذشته 53 مورد احتکار،امتناع از عرضه کالا و عدم اعلام موجودی به مبلغ 53 میلیارد تومان در قم گزارش شد. ‌این پرونده‌ها شامل 17 مورد احتکار، 19 مورد امتناع از عرضه کالا و 17 مورد عدم اعلام موجودی کالاست.

غضنفری عنوان کرد: پیگیری تامین و توزیع لاستیک ناوگان برون شهری و درون شهری و ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکی از مصوبات مهم در کارگروه است. ‌در ارتباط با توزیع لاستیک آماری در خصوص ناوگان باری و مسافری برون شهری و نیاز درون شهری از طریق سازمان راهداری ارائه کرده‌ایم که به تناسب دستگاه‌های فعال در استان این سهم اتخاذ شد.

معاون استاندار بیان کرد: طبق سهم لاستیک دستگاه‌های فعال برون شهری را پوشش داده ایم و لاستیک در اختیارشان قرار گرفته است و در گام اول 1800 حلقه لاستیک در قم توزیع شد. ‌در جهت تشویق کامیونداران نیز سهم لاستیک به فعالان حوزه حمل و نقل اختصاص می‌یابد.

وی افزود: توزیع لاستیک در قم تابع ورودی و توزیع لاستیک در کشور است؛ هر گاه لاستیک وارد شود سهم استان را دریافت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با اقلام غذایی که سهمی برای مناسبت های خاص مقرر می شود، مباشرین تامین و توزیع را مکلف کرده‌ایم هر تصمیمی که در کارگروه گرفته می‌شود نتیجه کار را در 48 ساعت بعدی را اعلام کنند تا اگر مشکلی وجود دارد رفع شود.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.