کد مطلب: ۳۶۱۸۷۳

۶۰۰ کیلوگرم گوشت خارج از شبکه در دهدشت کشف شد/شناسایی ۲۰ واحد صنفی متخلف

600 کیلوگرم گوشت خارج از شبکه در دهدشت کشف شد/شناسایی 20 واحد صنفی متخلف

کشف 600 کیلوگرم گوشت خارج از شبکه توزیع و شناسایی 20 واحد صنفی متخلف از خبرهای تنظیم بازاری نخستین روز سال در دهدشت بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که مردم قبل از فرا رسیدن سال نو در تدارک خرید کالا و مایحتاج ضروری بودند اما گوشت به عنوان مهمترین کالای مورد نیاز این روزها به سفره مردم دهدشت نرسید.

گوشت قرمز تنظیم بازار تا امروز وارد شبکه عرضه نشده بود و مردم مجبور شدند گوشت را از واحدهای قصابی سطح شهر با قیمت 90 هزار تومان تهیه کنند.

توزیع گوشت منجمد وارداتی که از اواخر سال 1397 با هدف تعدیل قیمت این کالا صورت گرفت در شرایطی که نیاز بود با افزایش سهمیه و نیز تسریع در جذب وارد شبکه توزیع شود هنوز وارد شهرستان نشده و مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است.

در عین حال در بازرسی‌های گشت‌های مشترک نوروزی امروز خبر از کشف عرضه خارج از شبکه گوشت تنظیم بازاری در دهدشت به گوش می‌رسید تا بازار این کالای اساسی در نوروز ملتهب شود.

حمیدرضا بهمنی با اشاره به اجرای طرح فروش فوق‌العاده کالا در واحدهای صنفی اظهار داشت: با تصمیم ستاد تنظیم بازار و پیشنهاد اتحادیه‌های صنفی طرح فروش فوق‌العاده جایگزین نمایشگاه بهاره شد.

رئیس اتحادیه‌های صنفی کهگیلویه گفت: در این طرح 40 واحد صنفی در رسته‌های گوناگون کالای خود را با تخفیف سه تا 50 درصدی عرضه می‌کنند.

وی، افزود: توزیع گوشت منجمد وارداتی که پیش از این در چند عامل صورت می‌گرفت به واحدهای فروش فوق‌العاده واگذار شد تا مردم راحت‌تر بتوانند گوشت مورد نیاز عید را تأمین کنند.

بهمنی، گفت: در گشت مشترک ادارات متولی نظارت بر بازار 600 کیلوگرم گوشت قرمز خارج از شبکه از یک واحد مشمول فروش فوق‌العاده کشف و ضبط شد.

وی، ادامه داد: این عامل متخلف تحت هیچ شرایطی به عنوان جذب سهمیه تنظیم بازار معرفی نخواهد شد.

یاسین علویان‌سوق هم با بیان اینکه این مقدار گوشت قرمز تنظیم بازاری از یک واحد صنفی کشف شد، افزود: طی فرم گزارش بازرسی به مبلغ 210 میلیون ریال جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه گفت: گوشت کشف شده به شبکه توزیع برگشت.

علویان‌سوق با بیان اینکه سهمیه گوشت قرمز تنظیم بازاری هنوز جذب نشده است، افزود: توزیع مرع تنظیم بازاری از فردا در عامل‌های فروش فوق‌العاده اغاز خواهد شد.

این مسؤول تصریح کرد: طی بازرسی‌های به عمل آمده در نخستین روز سال 1398 تعداد20 واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده تخلفات به تعزیرات معرفی شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.