کد مطلب: ۳۳۳۴۰۲

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

۹۸ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی

98 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به 98 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی از واگذاری بخشی از واحدهای مسکن مهر به کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در نشست صبح امروز خود با رییس جمهوری که در محل این وزارتخانه برگزار شد، صحبت‌هایی را در خصوص وضعیت مسکن مهر مطرح کرد.

*برنامه ما در بخش مسکن، ساخت 400 هزار واحد تا پایان برنامه ششم یعنی تا پایان سال 1399 است.

*900 هزار واحد تا پایان سال 99 تکمیل می شود که تامین منابع مالی آن مهم بود؛ در این راستا از رئیس جمهوری و هیات دولت به دلیل افزایش سرمایه بانک مسکن تشکر می کنیم.

*حدود 98 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است که یا تمام شده یا نیمه تمام است؛ البته با تدبیر رئیس جمهوری در دو هفته گذشته، حدود 60 هزار واحد را به کمیته امام خمینی (ره) واگذار کردیم.

*همچنین در نظر است تا ۳۰ هزار واحد از مجموع واحدهای بدون متقاضی در اختیار بهزیستی قرار گیرد که در این زمینه در حال مذاکره با این سازمان هستیم.

*قطعاً كار ساخت مسكن مهر امسال و نهایتاً سال آینده نهایی می‌شود اما برخی واحدها به‌خصوص شرکت‌های تعاونی مسكن پرونده‌های حقوقی دارند كه باید تعیین تكلیف شوند و تكمیل این واحدها منوط به احکام قضایی است.

احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در برنامه بازآفرینی شهری

* ۱۰۰ هزار واحد مسكونی در بخش بازآفرینی شهری تا سال ۱۴۰۰ ساخته می‌شود.

*برنامه بازآفرینی شهری اعم از احیای بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه شهرها از طریق بازآفرینی و نوسازی محلات و ساخت مسکن مناسب و در شأن مردم شریف ایران بر اساس تفاهم‌نامه مبادله شده بین سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت راه و شهرسازی و صندوق توسعه ملی در چارچوب آئین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار، مقررشده در ۲۷۰ محله هدف سال ۹۷، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی احداث شود.

*بنیاد مسكن برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسكن برنامه‌ریزی انجام داده است.

*تسهیلات بانکی این طرح تا سقف مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال در ازای هر واحد مسکونی از طریق بانک‌های عامل معرفی‌شده از جانب بانک مرکزی، تأمین و با معرفی و نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان (سازندگان) واجد شرایط به‌صورت مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پرداخت می‌شود.

*تولید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم توسعه کشور در شهرهای جدید آغاز شده است. نیز اشاره كرد و گفت: شیوه‌های تولید مسکن در شهرهای جدید به روش مشارکت در ساخت و محله سازی خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام ۳۴سالم دارای یه فرزنده ۵ساله هستم خواهش میکنم کمک کنید ماهم بتونیم ازمستجری دربیایم خانه داربشیم

  • ناشناس

    سلام خسته نباشيد سال 90 همسرم قسمتي ا زپاداش بازنشستگيش را در مسكن مهر ثبت نام كرد تا ماهم صاحب خانه شويم قرار شد در كرج به ما يك واحدبدهند اما از شانس خيلي خوب ما گفتند پولها را خورده اند بعد از چندسال راكد بودن گفتند تعدادي از اعضاء كار ساخت را شروع كرده اند بعداز چند سالگويا احضاريه اي مي آيد كه پول بدهيم از آنجا كه ما مستاجر هستيم و آدرس عوض شده بود احضاريه به دست ما نرسيده وقتي رفتيم ببينيم تكليف چيه خيلي راحت مي گويند شمارا حذف كرديم و به كس ديگري وا گذار كرديم چند سال مبلغ بالاي ده تومن به حساب شان بوده والان همه هيچ اين مسكن مهر براي ما نيست براي خودشان ونزديكشان هست مگه ميشه بعد از تقريبا ده سال خيلي راحت حذف بشي وبگويند بياييد پولتان را بگيريد .

  • بینام

    سلام من دختر مجرد هستم و با خانوادم زندگی میکنم ۶ ماه دیگه ۳۵ سالم میشه . آیا منم میتونم ثبت نام کنم؟؟

  • فاطمه

    با سلام من یک دخترمجردهمراه بایک برادرکوچکترازخودمیباشم که درکنارمادربیمارم و یک پدربزرگ فلج دریک خانه اجاره ای زندگی میکنیم و هیچ کسی رانداریم که به ماکمک کنداکنون قرارداد ما برای اجاره تمام شده ودرحال حاضر قیمت اجاره هابالارفته وماقادربه اجاره کردن خانه ای دیگر نیستیم ازشمامسولان محترم خواهشمندیم به فکرماباشیدبه امیدخداوندمهربان انشالله درآینده ماجوانان بتوانیم باعث افتخارکشورمان باشید به شرطی که ایران عزیزمان نیز برای این جوانانی که حمایتگری نداردخودحمایتگرآنان شودباتشکر

  • ثریا براهیمی

    سلام …برای ثبت نام مسکن مهر باید کجا مراجعه کنیم؟صفادشت تعداد خیلی زیاد مسکن بدون متقاضی داره ولی هرجا مراجعه کردیم به قیمت آزاد حساب میکنن یا میگن ثبت نام نداریم …ما چیکار کنیم

  • ناشناس

    با سلام من خانمی ۳۸ سالمه و داری ۳ فرزند هستم و سرپرست خانواده هستم و پوله پیشه خونه ام رو قرض کردم و از شما درخواست کمک دارم که ما هم صاحب خانه شیم و از مستاجری راحت شیم با سپاس

  • بی نام

    سلام من خانمی ۳۸ ساله هستم و سرپرست ۳ فرزندم هستم و تقاضای کمک دارم برا مسکن مهر که واقعا نیاز دارم و از مستاجری خسته شدم امیدوارم که همایت کنید ما هم صاحب خانه شیم باسپاس

  • نیما مهرجو ایرانی

    با سلام وخسته نباشید من فکر میکنم تمام واحدهای مسکن مهر افتاده دسته یه مشت آدم پایدار که خریدن سرمایه گذاری کردن همینطوری خالی انداختن ۷۰درصد خانه ها خالی آخه این انصافه این چه تدبیری دولت اندیشیده ….
    ما۲۰ ساله مستاجرین هنوزم نتوانستیم خانه دار بشیم خدا لعنت کنه باعث و بانیشو …

  • ناشناس

    سلام من خانم پنجاه و پنج ساله که هنوز خونه ندارم سرپرست خانوار هم هستم تو رو خدا کمک کنید ما هم صاحب خانه شویم یکی به داد ما برسه

  • رمضانعلی

    سلام من 76سالم هست… پسرم سرطان گرفت وتمام زندگی خودم را دادم به پای مریضی پسرم.. الان 10ساله دارم با یه حقوق یک میلیون وپانصد هزارتومانی.. زندگی خودم را در خونه اجاره ای میگذرانم… ونگهبانی یه کانون را را انجام میدم… دیگه پام ودستم از کار افتاده.. دیگه توان کار ندارم نمیدونم دیگه چه جوری.. پول اجاره های کلان اردکان یزد را بدم… همه ای خونه ها هم زیر زمین هست خودم وزنم چه جوری بالا پائین کنم… خدا میشه یکی از این خونه ها را برا ماهم جور کنی… چکار باید بکنم..