کد مطلب: ۱۶۱۳۵۵

پنجمین و ششمین ATR در اختیار ایران

مهمانان جدید ایران‌ایر در مهرآباد به زمین نشستند

مهمانان جدید ایران‌ایر در مهرآباد به زمین نشستند

ایران‌ایر دو فروند دیگر از هواپیماهای ATR خود را که قرارداد خرید آنها در سفر سال گذشته حسن روحانی به فرانسه و ایتالیا به امضا رسیده بود، تحویل گرفت.

ایران‌ایر دو فروند دیگر از هواپیماهای ATR خود را که قرارداد خرید آنها در سفر سال گذشته حسن روحانی به فرانسه و ایتالیا به امضا رسیده بود، تحویل گرفت. این دو هواپیما، که مدل ATR 72-600 هستند، لحظاتی پیش در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دو مهمان جدید صنعت هوانوردی ایران، به شماره پروازهای IRA700E و IRA701F و کد رجیستر EP-ITE و EP-IPF، روز گذشته از فرودگاه تولوز در فرانسه برخاستند و بعد از فرود و سوخت‌گیری در فرودگاه آتن، به سمت آسمان ایران حرکت کردند. فرزانه شرفبافی، سرپرست جدید شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم که به فرانسه سفر کرده بود، با یکی از این دو هواپیما به ایران بازگشته است.

هواپیماهای مدل ATR 72-600 با 70 نفر ظرفیت، هواپیماهای منطقه‌ای و نسبتا کوچکی هستند که برای مسیرهای کوتاه و کم‌مسافر مناسب‌اند.

این دو فروند، پنجمین و ششمین ATRهایی هستند که به «هما» تحویل داده می‌شوند و افزون بر این، اولین هواپیماهایی هستند که بعد از تصویب تحریم‌های جدید کنگره آمریکا راهی ایران شده‌اند. این دو فروند علاوه بر این اولین هواپیماهایی هستند که با رنگ‌آمیزی جدید بدنه، مختص ایران‌ایر تولید شده‌اند.

ایران‌ایر 20 فروند از این مدل سفارش داده و قرار است تا پیش از پایان سال 2018 میلادی، تمام سفارش خود را تحویل بگیرد.

شرفبافی در مراسمی که به مناسبت تحویل این دو فروند هواپیما برگزار شد، گفت:«درصدد هستيم شبكه پروازي بين‌شهري براي اين هواپيما در نظر بگيريم و در جاهايي كه تعداد مسافران كمتر از ١٠٠ نفر است، از اين هواپيما استفاده مي‌كنيم.» او ادامه داد:«فاينانس هواپيماي ATR از منابع داخلي به راحتي قابل انجام است و ما برای جابه‌جايي پول مشكلي نداريم.»

مدير بازرگاني كمپاني ATR گفت:«ما در كمپاني ATR ما خودمان را متعهد مي‌دانيم كه رابطه خود را با مشتريان خود حفظ كنيم. محصولات ما هم به گونه‌ای طراحي شدهاند که ٢٠ الي ٣٠ سال از آنها استفاده شود.»

مدير فروش كمپاني ATR هم گفت:«برجام شرايط شفافي درخصوص مجوز اوفك دارد و به همین دلیل ما اطمينان داريم كه مي توانيم تحويل هواپيماها را ادامه دهيم.» وی ادامه داد:«اعتقاد دارم خانواده ايران‌اير پس از ٤ ماه استفاده از اين هواپيما مي‌تواند عملكرد اين هواپيما را بهتر درك كند. ما در سفر اول خود به همكاري دو جانبه و به پشتيباني از هما اشاره كرديم و همچنان به اين هواپيمایی متعهد هستيم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.