کد مطلب: ۱۷۴۸۸۰

تک‌سهم‌ها در راس نظرات

تک‌سهم‌ها در راس نظرات

اکثر اعضای چشم‌انداز بورس «تجارت‌نیوز» هفته جاری را هفته‌ای متعادل برای معاملات بورس پیش‌بینی کرده‌اند.

پانیذ نوربخش: بازار سرمایه از مهم‌ترین ارکان یک اقتصاد است و افراد بسیاری به طور مداوم در حال رصد این بازار هستند. بدیهی است دسترسی به نظر خبرگان در قالب تحلیل یا پیش‌بینی بورس، از مطلوبیت ویژه‌ای برای فعالان و کنشگران این بازار برخوردار است.

در همین راستا، تجارت‌نیوز خدمت تازه‌ای را به علاقه‌مندان این حوزه ارائه می‌دهد. هر هفته دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس را در مورد وضعیت بازار سهام در هفته جاری جویا می‌شویم و در اولین ساعات شنبه هر هفته آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

18 آذر 96 نظرسنجی

نظرسنجی «تجارت‌نیوز» از چهره‌های شناخته‌شده، فعالان و تحلیل‌گران بازار سرمایه نشان از بازاری متعادل در هفته جاری دارد.

گروه‌هایی که اکثر بزرگان تحلیل بنیادی، تکنیکالی و اقتصادی کشور در مورد روند مثبت آن‌ها در هفته پیش رو اتفاق نظر دارند خودرویی‌ها، پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها، دارویی‌ها و کانه‌های فلزی هستند. اما تک‌سهم‌ها در هفته جاری در راس نظرات اعضای نظرسنجی قرار گرفته‌اند.

به گزارش « تجارت‌نیوز » این هفته را در حالی آغاز می‌کنیم که بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار سرمایه در حالت آماده‌باش منتظر وقوع اتفاقات جدید در اقتصاد و سیاست هستند. لایحه بودجه این هفته تقدیم مجلس می‌شود و تغییرات مهم تاثیرگذار دیگری نیز در وضعیت داخلی و خارجی در حال انجام هستند.

یکی از اتفاق‌هایی که احتمال وقوع آن در هفته‌های آتی می‌رود، افزایش تعرفه واردات خودرو است. شنیده‌ها حکایت از تصمیم دولت در افزایش شدید پلکانی تعرفه خودروهای وارداتی دارند. این اقدام در راستای حمایت از وضعیت خودروسازان داخلی است که به تازگی همکاری با شرکت‌های خارجی را در قالب جوینت ونچر آغاز کرده‌اند.

بر این اساس شاهد توجه نظرات اعضای نظرسنجی تجارت‌نیوز به سهام گروه خودرویی در هفته جاری هستیم.

در انتهای هفته پیش، ترامپ یک بار دیگر دست به اقدامی جنجال‌آمیز زد و ضمن اعلام اورشلیم (بیت‌المقدس) به عنوان پایتخت اسراییل، سفارت ایالات متحده آمریکا را از تل‌آویو به این شهر منتقل کرد. واکنش جامعه جهانی و مقامات سیاسی سایر کشورها نسبت به این اقدام منفی بود و جملگی این تصمیم محکوم کردند و خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل دانستند. شایان ذکر است هرگونه بحران و تغییر اساسی در منطقه می‌تواند بر روی روند قیمت نفت اثرگذار باشد.

همچنین هفته پیش به دنبال تصویب طرح اصلاحات مالیاتی ترامپ در سنای آمریکا شاهد قوت گرفتن شاخص دلار بودیم. این طرح به خودی خود ماهیت تورمی داشته و منجر به کاهش ارزش دلار می‌شود اما از آنجایی که اقدام احتمالی که به دنبال این طرح انتظار وقوع آن می‌رود افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو است، اثر آن خنثی شده و شاهد تقویت شاخص دلار بودیم.

تقویت ارزش دلار عامل مهمی در کاهش ارزش نفت و سایر کامودیتی‌ها است. با این حال رشد تقاضای چین و تداوم توافق در خصوص کاهش تولید نفت از سوی اعضای اوپک و غیر اوپک عوامل اساسی جلوگیری از افت قیمت نفت و ثبات نسبی آن در انتهای هفته گذشته بودند.

بر این اساس قیمت هر بشکه نفت برنت در روز جمعه با افزایش اندک به 62 دلار و 21 سنت رسید.

چشم‌انداز هفته آتی

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/دسته‌های پیش‌رو
1 حمید اعرابی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی تک‌سهم‌ها
2 ولید هلالات فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی تک‌سهم‌ها
3 رحیم کریمی معاون گروه سرمایه‌گذاری سایپا مثبت تک‌سهم‌ها، پالایشی‌ها
4 فردین آقابزرگی کارشناس ارشد بازار سرمایه خنثی تک‌سهم‌ها
5 محمد نوربخش مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری سرمایه و دانش منفی پتروشیمی‌ها
6 مهدی میرزایی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی تک‌سهم‌ها
7 امیرمهدی صبایی مدیریت پرتفوی و تامین مالی هلدینگ تاپیکو مثبت پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها
8 مهدی ساسانی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی خودرویی‌ها، کانه‌های فلزی
9 بهزاد صمدی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه منفی تک‌سهم‌ها
10 کوروش شمس مدیرعامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه خنثی تک‌سهم‌ها
11 نیما آزادی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه منفی خودرویی‌ها
13 امیر مقدم فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت دارویی‌ها، کانی‌های غیرفلزی
۱۴ میثم صمدی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت خودرویی‌ها، مواد غذایی‌ها

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.