کد مطلب: ۲۱۷۵۸۶

۶ روش برای اینکه بدانید چطور پول پس‌انداز کنید

6 روش برای اینکه بدانید چطور پول پس‌انداز کنید

ثروتمندترین افراد آنهایی نیستند که درآمدهای بالایی دارند، بلکه کسانی را می‌توان ثروتمند خواند که می‌دانند چطور مدیریت مالی داشته باشند.

ماریه کریمی: همه می‌دانند که پس‌انداز کردن برای آینده کاری هوشمندانه است. با این وجود برای بسیاری از ما سخت است که پس‌اندار کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ثروتمندترین افراد آنهایی نیستند که درآمدهای بالایی دارند، بلکه کسانی را می‌توان ثروتمند خواند که می‌دانند چطور مدیریت مالی داشته باشند.

در این مطلب به توصیه‌های 6 عضو شورای مالی نشریه فوربس در این مورد پرداخته‌ایم:

1- هزینه 3 تا 6 ماه را در یک صندوقِ دم دست برای مواقع اضطراری کنار بگذارید

هزینه‌های غیرمنتظره هر لحظه ممکن است پیش بیاید، پس باید آمادگی پرداخت آنها را داشته باشید. مهم است که علاوه بر حقوق بازنشستگی‌تان پس‌اندازی هم داشته باشید تا مجبور به استفاده از کارت اعتباری‌ خود نشوید.

مطمئن شوید این مبلغ که دست‌کم شامل حداقل هزینه 3 ماه زندگی‌تان است، به راحتی برایتان قابل دسترس باشد.

2- هم برای مواقع اظطراری کوتاه‌مدت و هم برای خریدهای طولانی‌مدت پس‌انداز کنید

در صورت وقوع یک مشکل مالی، میزان پول ایده‌آلی که باید در حساب پس‌اندازتان داشته باشید، هزینه 3 تا 6 ماه زندگی شماست.

همچنین باید برای هرگونه خرید کلان طی 12 تا 24 ماه پیش رو، پول کنار بگذارید. برای مثال، اگر برای خرید ماشین یا پیش‌خرید خانه پول پس‌انداز می‌کنید، باید از بابت هزینه‌ها خیالتان راحت باشد.

3- از قانون 20-30-50 پیروی کنید

سعی کنید مخارج‌تان را به 3 دسته تقسیم کنید. نیمی از حقوقتان باید صرف هزینه‌های صد‌درصد ضروری مثل هزینه‌های منزل و خورد و خوراک شود.

30 درصد دیگر از حقوق شما می‌تواند خرج مصارفی مانند تعویض تلویزیون، هزینه اینترنت، سرگرمی و تجملات بشود.

20 درصد باقی‌مانده آن هم بین پس‌انداز بازنشستگی و پس‌انداز شخصی شما به صورت مساوی تقسیم می‌شود.

4- برای مخارج کلانِ پیش‌رو، برنامه‌ریزی داشته باشید

علاوه بر پولی که برای روز مبادا کنار گذاشته‌اید، باید به تمام هزینه‌های هنگفت کوتاه‌مدت که برایش برنامه دارید، حواستان باشد.

از دست دادن حقوق بازنشستگیِ بدون مالیات و مواجه شدن با جریمه اقساط، به خاطر تعویض یا تعمیر خانه‌، ‌آخرین چیزی است که دوست دارید اتفاق بیفتد.

پیش از اینکه سرمایه‌تان را خرج کنید، بازه زمانی و بودجه مورد نیازتان را مشخص کنید و ببینید که آیا این سرمایه‌گذاری در زمان مورد نظر منطقی و معقول است یا خیر.

5- اینکه چقدر به بازنشستگی نزدیک‌ هستید را در نظر بگیرید

افراد جوان هستند که باید هزینه 3 تا 6 ماه زندگی‌شان را برای موارد ضروری کنار بگذارند. این برنامه‌ایست تا دوره انتظار مورد نیاز، برای دریافت بیمه طولانی‌مدت معلولیت جسمی را تحت پوشش قرار دهد.

آن دسته از افراد که به دوره بازنشستگی نزدیکند باید هزینه 12 ماه از مخارج زندگی‌شان را برای روز مبادا کنار بگذارند. این امر گزینه دیگری برای خرج نکردن حقوق اصلی‌تان در مواقع رکود اقتصادی و مالی است.

6- برای پس‌اندازتان یک هدف خاص انتخاب کنید

به نظر می‌رسد زمانی که افراد هدف پس‌اندازشان را می‌دانند راحت‌تر پولشان را برای رسیدن به آن کنار می‌گذارند.

به جز پس‌انداز بازنشستگی یک فرد، داشتن پس‌اندازی برای روز مبادا، مهم‌ترین نکته بعدی است. اما نباید فراموش کرد که پولی هم برای لذت بردن از زندگی و سرگرمی کنار بگذارید.

تجربه سفری که برای آن پس‌انداز کرده‌اید، حسی کاملا بدون عذاب‌ وجدان و بسیار بهتر از سفری خواهد داشت که هزینه‌اش را از کارت اعتباری‌تان پرداخت می‌کنید.

منبع: فوربس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.