کد مطلب: ۲۳۴۲۴۱

عضو هیات مدیره سازمان بورس خبر داد:

بسته حمایتی ارزی برای بورس در راه است

بسته حمایتی ارزی برای بورس در راه است

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار درباره تاثیر دلار تک نرخی بر بازار سرمایه از تلاش برای تهیه یک بسته حمایتی برای جلوگیری از اثرات نامطلوب این تصمیم بر بازار سرمایه خبر داد.

آیا تصمیم تک نرخی شدن دلار می‌تواند تبعاتی برای بازار سرمایه کشور داشته باشد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بورس، حسن امیری، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، به تجارت‌نیوز گفت: هنوز سیاست‌های اقتصادی امسال در خصوص صنایع مختلف تعیین تکلیف نشده است. آثار هرکدام از این سیاست‌ها باید بر روی صنایع مختلف تحلیل و بررسی شود، این درحالی است که دولتمردان هم این وعده را داده‌اند که تصمیم‌گیری‌های مختلف آثار نامطلوبی بر کالاها نداشته باشد.

وی افزود: دولتمردان وعده داده‌اند آثار سیاست‌هایی مانند تک نرخی شدن ارز، تاثیر نامطلوبی بر صنایع مختلف و بر کالاها نداشته باشد. بنابراین بسته‌های حمایتی و ارزی مورد نیاز است.

امیری با بیان اینکه هنوز این بسته‌ها به طور کامل رونمایی نشده است، گفت: بنابراین نمی‌توانیم با صراحت بگوییم آثار این تصمیمات بر صنایع مختلف چگونه خواهد بود. اما وقتی این سیاست‌ها مشخص شده و شرکت‌ها اطلاعات خود را ارائه کنند، بر این اساس می‌توان ارزیابی دقیق‎‌تری داشت.

وی ادامه داد: کمااینکه در این چند روز گذشته شاهد کاهش حجم معاملات بودیم. به همین دلیل است که این ابهام وجود دارد و مشخص نیست آثار این سیاست‌ها برای صنایع مختلف به سمت مثبت است یا منفی.

وی تاکید کرد: سازمان بورس با جمع‌آوری اطلاعات از شرکت‌ها در نظر دارد با ارائه طرح و ایده آثار سیاست‌های ارزی بر صنایع مختلف را بررسی و نتایج را اعلام کند تا تصمیم‌گیران بتوانند براساس این اطلاعات، تصمیمات را اعمال کنند تا در صورتی که آثار منفی بر روی صنایع و کالاها مشخص شد، جبران شود.

امیری در پاسخ به اینکه چقدر زمان می‌برد تا آثار تک نرخی شدن دلار بر صنایع مشخص شود، تصریح کرد: در حال حاضر بحث بیشتر روانی است و هنوز نمی‌شود در این برهه از زمان آثار آن را بررسی کرد، ما در حال جمع‌آوری بسته حمایتی هستیم. باید ببینیم چه متغییرهایی را دولت می‌تواند حمایت کند که تاثیر کمتری بر کالاها و سهام این شرکت‌ها بگذارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.