کد مطلب: ۲۶۴۸۹۶

رشد چشمگیر پرداخت وام مسکن

رشد چشمگیر پرداخت وام مسکن

در دو ماه ابتدایی سال جاری بخش مسکن و ساختمان کشور بابت تامین سرمایه در گردش 943 میلیارد تومان و بابت خرید مسکن 2.4 هزار میلیارد تومان از بانک‌ها و موسسات اعتباری وام دریافت کرد.

فریبا تاجدینی: بانک‌ها میزان تسهیلات اعطایی خود را طی دو ماه ابتدایی سال جاری نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته 12 هزار میلیارد تومان افزایش داده‌اند. کدام بخش اقتصادی سهم بیشتری از این مقدار رشد را داشته است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق آمارهای بانک مرکزی تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی دو ماهه ابتدایی سال 1397 به بخش‌های مختلف اقتصادی بالغ بر 68 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری در مجموع سهم تسهیلات پرداختی بابت تامین سرمایه در گردش با 45 هزار میلیارد تومان بیشترین سهم، معادل 65.4 درصد از کل تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده است. بیشترین پرداختی از این مقدار نیز بابت تامین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن بوده که با دریافت 18 هزار میلیارد تومان سهم 40 درصدی از کل تسهیلات پرداختی با هدف تامین سرمایه در گردش داشته است.

کمترین تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها در دو ماهه ابتدایی سال 1397 نیز بابت تعمیر به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت شده به طوری که این بخش با دریافت 975 میلیارد تومان تنها 1.4 درصد از کل تسهیلات پرداختی را در اختیار داشته‌ است.

ازسوی دیگر تسهیلات پرداختی بابت خرید مسکن بخش‌های مختلف اقتصادی در دو ماهه ابتدایی جاری بیشترین رشد را در میان دیگر هدف‌های تسهیلات پرداختی نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته است به طوری که وام‌های پرداختی در جهت خرید مسکن با 56.6 درصد رشد از 1.8 هزار میلیارد تومان در دو ماهه ابتدایی سال 1396 به حدود سه هزار میلیارد تومان در دو ماهه ابتدایی سال جاری رسیده است.

بیشترین تسهیلات پرداختی بابت خرید مسکن در دو ماهه ابتدایی سال 1397 در بین بخش‌های مختلف اقتصادی که بیشترین رشد را نیز داشته، به بخش مسکن و ساختمان داده شده که سهم 82 درصدی را به خود اختصاص داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.