کد مطلب: ۲۶۵۱۵۶

تلویزیون اینستاگرام آغاز به کار کرد

تلویزیون اینستاگرام آغاز به کار کرد

در هفته‌های اخیر، اخبار پیرامون این شبکه اجتماعی افزایش یافته و علاوه بر قابلیت افزایش مدت زمان ویدیوها، گفته می‌شود که قرار است ویژگی‌های تجاری بیشتری نیز به استوری‌های این شبکه افزوده شود. به هر ترتیب آنچه مسلم است اینکه اینستاگرام در حال پوست ‌اندازی است.

محسن حسینی: خبر تجهیز شبکه اجتماعی اینستاگرام به قابلیت انتشار ویدیوهای یک ساعته مدتی است که در فضای مجازی دست به دست می‌شود. بسیاری از طرفداران این شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس و ویدیو بی‌تاب افزوده شدن این قابلیت به اینستاگرام هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌های اخیر، اخبار پیرامون این شبکه اجتماعی افزایش یافته و علاوه بر قابلیت افزایش مدت زمان ویدیوها، گفته می‌شود که قرار است ویژگی‌های تجاری بیشتری نیز به استوری‌های این شبکه افزوده شود. به هر ترتیب آنچه مسلم است اینکه اینستاگرام در حال پوست ‌اندازی است.

غافلگیری به سبک اینستاگرام

پس از اما و اگرهای فراوان در نهایت اینستاگرام افزایش زمان پخش ویدیو خود را در قالب اپلیکیشن مجزا رونمایی کرد. IGTV نام این اپلیکیشن‌ است که نام اختصاری تلویزیون اینستاگرام است. اپ جدید امکان تماشای ویدیوهای بلند را برای کاربران فراهم آورده و در ایت چارچوب کاربران به صورت عمودی ویدیوها را تماشا خواهند کرد.

مدیران اینستاگرام در این ارتباط اعلام کرده‌اند که ایبن فرمت از آن جهت مورد استفاده قرار می‌گیرد که چارچوب اصلی برای ضبط ویدیو در اینستاگرام به صورت عمودی است. برای استفاده از آی‌جی‌تی‌وی، نیازی به ساخت اکانت جدید ندارید. یعنی می‌توانید با استفاده از اکانت اینستاگرام خود وارد زده و ار محتواهای تولید شده استفاده کنید.

در گام اول خبری از تبلیغات نیست. هم اکنون محتوای تولید شده بدون هیچ تبلیغ و آگهی بازرگانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و از این رو کاربران با رسانه‌ای کامل روبرو هستند.

برای تولید ویدیو در این اپ نیاز است که کاربر کانال خود را ایجاد کند. کانال به نام کاربری فعال می‌شود. و مهمترین ویژگی آن نیز حذف محدودیت یک دقیقه برای ضبط و پخش ویدیوها است.

مدیرعامل اینستاگرام در شب رونمایی اپ جدید این کمپانی در کالیفرنیا به ساختار ساده و کاربری راحت آن اشاره کرد و گفت که با ضربه زدن به آیکون اپ به سادگی وارد فضایی می‌شوید که به ویدیوها دسترسی دارید. یعنی برای تماشای ویدیوها هیچ پیچیدگی در میان نیست.

همچنین در گام اول خبری از تبلیغات نیست. هم اکنون محتوای تولید شده بدون هیچ تبلیغ و آگهی بازرگانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و از این رو کاربران با رسانه‌ای کامل روبرو هستند.

نقشه‌های فیس‌بوک برای گوگل

یوتیوب هم‌اکنون به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی مبتنی بر ویدیو در جهان شناخته می‌شود. گوگل برای آنکه یوتیوب به مرجع اصلی ویدیو در جهان تبدیل شود، تلاش‌های زیادی کرده و این تلاش‌ها به صورتی سلبی و ایجابی انجام شده است. به عنوان نمونه، حذف و جمع‌آوری سرویس گوگل ویدیو که پیش از آنکه یوتیوب فراگیر شود در صدر توجه کاربران علاقه‌مند به محتوای ویدیویی داشت در همین راستا انجام شد. در زمینه فعالیت‌های ایجابی نیز، غول فناوری دنیا امکانات گوناگونی را برای ویدیوهای خود در نظر گرفت. که از آنجمله می‌توان به امکان لایک کردن، امکان انتخاب کیفیت تصاویر، امکان آپلود و انتشار تصاویر با کیفیت 4K و اچ‌دی اشاره کرد.

زمانی که شبکه‌های اجتماعی ویدیویی گوگل می‌تاختند، فیس‌بوک نیز رتبه دوم را در اختیار داشت. بزرگ‌ترین و پر جمعیت‌ترین شبکه اجتماعی دنیا در بخش‌های ویدیو و عکس خود میزبان میلیارد‌ها تصویر شد. کارشناسان اعلام کرده بودند که زاکربرگ در صدر بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنبا آنقدر جاه‌طلب هست که بخواهد کمپانی‌اش را به عنوان نخستین مرجع تصویری دنیا معرفی کند.

ظهور ضلع سوم

همزمان با رقابت گوگل و فیس‌بوک بر سر مالکیت شبکه‌های تصویری، شبکه‌ای کوچک و بی‌سر و صدا کار خود را آغاز کرد. شبکه‌ای که در ابتدا به پروژه‌های دانشجویی شبیه بود و کمتر کسی گمان می‌کرد که بتواند مرزهای موفقیت را رد کرده و تبدیل به استانداردی برای ارزش‌گذاری شود.

با ظهور و توسعه اینستاگرام، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان برای به دست‌آوردن این شبکه مینیمال دور خیز کرد. اینستاگرام تا مدت‌ها امکان و قابلیت انتشار ویدیو را نداشت. در فاز اول نیز امکان بارگذاری ویدیوهایی با زمان ۱۵ ثانیه مهیا شد. در گام دوم مدیران این شبکه تصمیم گرفتند که سقف زمانی انتشار ویدیو را تا یک دقیقه افزایش دهند. فیس‌بوک به سوی اینستاگرام حرکت کرد و تقریبا در مدت زمانی مشابه موفق شد پیام‌رسان واتس‌اپ و اینستاگرام را بخرد.

به نظر می‌رسد اینستاگرام قصد دارد از شبکه اجتماعی ساده و کوچک فاصله گرفته و به رسانه‌ای بزرگ و بین‌المللی تبدیل شود. در همین راستا این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که شمار کاربرانش که در آخرین نوبت چیزی قریب به ۸۰۰ میلیون نفر اعلام شده بود از مرز یک میلیارد نفر عبور کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.