کد مطلب: ۲۷۲۵۸۸

رئیس اتحادیه نمايشگاه‌داران خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

خودروی خارجی نخرید؛ ۴ ماه دیگر قیمت‌ها شکسته می‌شود

خودروی خارجی نخرید؛ 4 ماه دیگر قیمت‌ها شکسته می‌شود

رئیس اتحادیه دارندگان نمايشگاه و فروشندگان خودرو عنوان کرد که قیمت خودروهای خارجی کاذب است و طی چهار ماه آتی قیمت‌ها شکسته می‌شود.

یک فعال بازار خودرو اظهار کرد: وضعیت خرید و فروش در بازار خودروی خارجی آشفته است و تا اطلاع ثانوی به دلیل افزایش یک‌باره قیمت‌ها هیچ خرید و فروشی در این بازار امکان‌پذیر نیست. او در توصیه‌ای به مردم عنوان می‌کند که امروز قیمت خودروهای خارجی کاذب است و طی چهار ماه آتی قیمت‌ها شکسته می‌شود.

رئیس اتحادیه دارندگان نمايشگاه و فروشندگان خودرو درباره وضعیت بازار خودروی خارجی به تجارت‌نیوز گفت: امسال با وجود تغییر مولفه‌ها در اقتصاد قیمت خودروهای خارجی و داخلی نیز افزایش چشم‌گیری داشته و به‌واقع افزایش یک‌باره قیمت‌ها نیز منجر به عمیق‌تر شدن رکود در بازار خودروهای خارجی شده است.

وی اضافه کرد: برخی در این بازه زمانی پرسشی را مبنی بر اینکه خودروهای خارجی تا چه میزان افزایش قیمت داشته‌اند، مطرح می‌کنند، در این باره باید پاسخ داد که نمی‌توان درصد یا سقف مشخصی برای قیمت امروز خودروهای خارجی متصور شد و جواب روشنی در این زمینه ارائه داد؛ چرا که قیمت خودروی خارجی از مرز عبور کرده است.

«امروز افزایش قیمت‌ها موقتی است و طی چهار ماه آتی با باز شدن ثبت سفارش و ورود خودروهای خارجی شاهد شکسته شدن قیمت‌ها خواهیم بود.»

موتمنی در ادامه توضیح داد: امروز تعیین قیمت برای خودروهای خارجی موضوعی بی‌فایده به‌نظر می‌رسد و هر شهروندی که دارای خودروی خارجی است، بدون در نظر گرفتن قیمت‌ها در بازار جهانی، خود برای سرمایه خودرویی قیمت تعیین می‌کنند.

وی به قیمت سه خودروی خارجی اشاره کرد و افزود: در بازار فعلی خودروی هیوندای توسان 2017 (Hyundai Tucson) حدود 530 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. کیا اسپورتیج (KIA Sportage) به ارزش 540 میلیون و هیوندای سانتافه (Hyundai Santafe) به ارزش 550 میلیون خرید و فروش می‌شوند.

موتمنی درباره دلایل گرانی خودروهای خارجی گفت: عدم عرضه هر کالایی و ایجاد محدودیت در نهایت افزایش قیمت کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی را به همراه دارد که بازار خودروهای خارجی نیز از این قاعده مستثنی نیست. باید اشاره کرد که امروز افزایش قیمت‌ها موقتی است و طی چهار ماه آتی با باز شدن ثبت سفارش و ورود خودروهای خارجی شاهد شکسته شدن قیمت‌ها خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که این روزها خودرو نیز به عنوان یک کالای سرمایه‌ای تلقی می‌شود و آیا در این بازار تقاضایی برای خرید خودروهای خارجی وجود دارد؟ عنوان کرد: هر خودروی خارجی قیمت جهانی دارد و چنانچه بخواهیم با دلار 10 هزار تومانی و اعمال تعرفه‌ها ارزش خودروها را بسنجیم، به چنین قیمت‌های موجود در بازار دست نخواهیم یافت. بنابراین امروز قیمت خودروهای خارجی کاذب است و در آینده نه‌چندان دور فروکش می‌کند.

موتمنی اظهار کرد: توصیه ما به مردم این است که قیمت‌ها کاذب و غیرواقعی است، ازاین‌رو هیچ عقل سلیمی در این بازار تقاضای خرید خودروی خارجی ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فرشید

    باتوجه به افزایش قیمت دلار، افزایش هزینه گمرکی و نهایتا ممنوعیت ورود خودر خارجی هیچ آینده روشنی در این خصوص متصور نیست.ارزانی اگر هم اتفاق بیفتد مقطعی و ناچیز است.ضمن اینکه وقتی ساندرو به حدود 90 ملیون رسیده است توقع دارید سانتافه را 150 ملیون بفروشند؟

  • ناشناس

    دوست عزيزمان تلويحا فرمودند قيمت دلار4 ماه ديكر 10000 تومان است

  • ناشناس

    4 ماه دیگه چه خبره که این بابا میدونه ولی سران مملکت نمیدونن؟

  • ناشناس

    ما که سال 96 خریدیم ولی حتی قیمت روز چند ماه بعد از موعد تحویلمان را پرداخت کردیم ولی خودرو دریافت نکردیم چه کنیم ؟ کسی هم در عمل جوابگو و یا بازرسی پیگیر وجود ندارد

  • ناشناس

    هرکس یه وسیله ای دارد چی خارجی چی داخلی هرجورخواست قیمت میگه چون بازارثبات نداره واز کارخانه دست مصرف کننده هم نمیرسه دلالان هرچی خواست قیمت میزاره

  • رامین

    ۴ ماه گذشت خودرو گران تر شد ، لطفا بگید دیگه مصاحبه نکنند بهتره

  • ناشناس

    شنونده باید عاقل باشد. دولت تدبیر است و امید واهی

  • ناشناس

    خیلی دوست دارم باور کنم ولی […]…..

  • ناشناس

    خیلی مصخرس بیش از ۴ ماه گذشته ولی ماشین روز به روز گرانتد شد ویتارا در تیر ۲۵۰ بود ولی حال بیش از ۳۰۰

  • ناشناس

    جناب مومنی نفرمایید ماشین خارجی ارزون میشه هروقت اعلام کردین ماشین خارجی ارزون میشه تو بازار عکسشو دیدیم گرونتر میشه وبعدا سانتافه ۲۰۱۷به قیمت ۵۴۰میلیون کجا سراغ دارید یا دارید مزاح میفرمایید عزیز من سانتافه ۲۰۱۷الان یک میلیارد هست کجا این قیمته که شما میفرمایید همش شعار ندین عمل بکنین ما که ندیدیم برا حتی یکبار ماشین خارجی ارزون بشه تو را به هرکسیکه میپرستین به فکر مردم هم باشین هرکسیکه امروز ماشینشو فروخت فردا دیگه نمیتونه بخره خودرو تو ایران سرمایه حساب میشه ولی تو کشورای دیگه اینجور نیست چرا ما باید با ترس ولرز اگر ماشینی داریم بفروشیم چونکه اگر فروختیم دیگه فردا نمیتونیم لنگه همون ماشین را بخریم چرا باید تو ایران اینجور باشه تو همه چیزا مردم استرس دارن بازار اهن الات همینطور الان اهن شده کیلویی ده هزارتومان از کیلویی ۱۵۰۰تومان پرید رو ده هزارتومان درسته موضوع بحث نیست منظورم اون استرسی هست که ما باید روزانه داشته باشیم اخه برا همین چیزا هست که دیگه اعصاب برا کسی نمانده به خدا نمیدونیم دیگه چکار بکنیم