کد مطلب: ۲۷۵۹۷۴

مدیر اجرایی جی‌پی‌مورگن چیس:

جنگ تجاری خسارتی برای شرکت‌های مالی ندارد

جنگ تجاری خسارتی برای شرکت‌های مالی ندارد

مدیران ارشد بانک‌ها و شرکت‌های مالی بزرگ در ایالات متحده اعلام کرده‌اند که در سه ماهه دوم سال 2018، جنگ تجاری ترامپ و بالا گرفتن اختلافات با چین تاثیری بر درآمد آنها نداشته و در حال حاضر نگرانی در این زمینه وجود ندارد. 

مدیران اجرایی سیتی‌بانک (Citibank) و جی‌پی‌مورگن، اعلام کرده‌اند که در سه ماهه دوم سال 2018، جنگ تجاری ترامپ و بالا گرفتن اختلافات با چین تاثیری بر درآمد آنها نداشته و در حال حاضر نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بیزنس‌اینسایدر، آنها بر این باورند که نگرانی‌های بازار به دلیل وقوع جنگ تجاری، منجر به افزایش معاملات و نتایج بهتری برای شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ در امریکا شده است.

جیمی دایمون مدیرعامل اجرایی جی‌پی مورگن چیس، روز جمعه در جلسه تحلیل عملکرد سه‌ ماهه دوم سال 2018 اعلام کرد: آغاز جنگ تجاری با چین چالش‌های زیادی را برای کمپانی ما ایجاد نکرده است. او همچنین تاکید کرد که سطح اعتماد مصرف‌کننده و کسب‌وکار در این دوره بالا بوده که می‌توان آن را نتیجه نگرانی‌ها دانست.

از دیدگاه او، افزایش عدم اطمینان و نوسانات بازار نتایج بهتری را برای این شرکت مالی امریکایی رقم زده است. چرا که شرایط اقتصادی پرتنش موجب شده مشتریان دلایل بیشتری برای ایجاد توازن در خرید و فروش‌ها و معاملات خود داشته باشند.

وی شرایط موجود را به کاتالیزوری تشبیه کرد که میزان مشارکت مشتریان را افزایش داده است. از سوی دیگر، ناآرامی‌ها در اتحادیه اروپا و بازارهای نوظهور در بهتر شدن عملکرد این شرکت موثر بوده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، درآمد جی‌پی‌مورگن از فروش سهام و اوراق قرضه با 14 درصد افزایش، به 5.4 میلیارد دلار رسیده که این میزان بالاتر از پیش‌بینی تحلیل‌گران است.

سیتی‌گروپ نیز روز جمعه اعلام کرد، درآمد این کمپانی تنها با یک درصد کاهش به 3.9 میلیارد دلار رسیده است.

جان گرسپاچ، مدیر مالی سیتی‌گروپ، تاثیر منفی جنگ تجاری بر معاملات را رد کرد و در مصاحبه با رسانه‎ها گفت: با آغاز جنگ تجاری و اختلافات، ما تغییر چشمگیری در رفتار مشتریان خود ندیده‌ایم. من معتقدم که دلیل عمده نگرانی‌ها، تاثیر ادامه لفاظی‌ها و تهدیدها بر بازار است. اما در این نقطه از زمان، تنش‌ها هیچ تاثیری بر اعداد و ارقام ما نداشته است.

دولت ترامپ دو هفته پیش، تعرفه 25 درصدی بر واردات کالاهای چینی به ارزش 34 میلیارد دلار وضع کرد. این مساله واکنش چینی‌ها را به دنبال داشت و پکن برای برخی کالاهای وارداتی امریکا نظیر سویا تعرفه گمرکی در نظر گرفت.

در حال حاضر به نظر می‎رسد، دولت ترامپ از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و تهدید او برای اعمال تعرفه‌های بیشتر بر کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار جدی است.

با این حال دیمون اعلام کرده که در صورت ادامه کشمکش‌ها با چندین کشور مختلف، ممکن است واکنش‌های تلافی‌جویانه عواقب و پیامدهای ناخواسته و غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد. اما او این مسائل را بحرانی و حل‌نشدنی نمی‌داند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.