خبر مهم:

کد مطلب: ۲۹۶۰۴۸

تجارت‌نیوز در گفتگو با کارشناسان بررسی کرد:

شاخص بورس امروز از کجا شارژ شد؟

شاخص بورس امروز از کجا شارژ شد؟

امروز بورس تهران شاهد افزایش 1581 واحدی شاخص کل شد. دلیل این رشد چیست و چرا نمادهای فملی و فولادی بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز 12 شهریورماه 1397، ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 4767 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 1581 واحد در رقم 135257 جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 6600 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 20 واحد در رقم 1527 جای گرفت.

در معاملات امروز بازار سرمایه نماد‎های « فولاد، فملی، شبندر، شپنا، شتران» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای « فارس، رانفور، وتجارت، شسپا، حکشتی» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز داشتند.

فرشاد طهماسبی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره دلایل رشد 1581 واحدی شاخص کل بورس در سومین روز معاملات هفته جاری، گفت: امروز خبر افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت باعث اقبال گروه خودرویی‌ها شد، به‌طوری که برای سهام خساپا صف خرید تشکیل شد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: همچنین از امروز سقف نوسان قیمت کلیه محصولات فرآورده‌های نفتی در بورس کالا برداشته و این مصوبه باعث شد که نمادهای پالایشی بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشته باشند.

طهماسبی افزود: با توجه به تصمیم دولت برای آزادسازی قیمت محصولات ویژه پالایشگاه‌ها، آزادسازی قیمت فلزات اساسی در بورس کالا هم قوت گرفت به همین جهت آینده روشنی برای نمادهای كاوه، فولاد، فملی پیش‌بینی می‌شود.

طهماسبی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر بهترین زمان برای ورود به بازار سرمایه و خرید سهام شرکت‌های فولادی و پتروشیمی است؟ گفت: بازار سرمایه به دلیل دلار چهار هزار و 200 تومانی ارزان‌تر از سایر بازارها است، بنابراین این‌روزها زمان خوبی برای خريد سهام محسوب می‌شود.

رشد 157 درصدی وکیوم باتوم در بورس کالا

همچنین مجید مویدی، کارشناس و تحلیلگر بازارسرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره دلایل رشد 1581 واحدی شاخص کل بورس در سومین روز معاملات هفته جاری، گفت: با توجه به تصمیمات کمیته بازار از امروز دوشنبه مورخ 12 شهریور ماه کلیه محصولات فرآورده‌های نفتی با سقف نوسان قیمت باز در بورس کالا معامله شدند و این مصوبه باعث شد که نمادهای پالایشی در بازار سرمایه پربازده شوند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: پالایش نفت تهران امروز 15000 تن وکیوم باتوم با قیمت پایه 12714 ریال (49.8 درصد کمتر از پایه قبلی) به ازای هرکیلوگرم در بورس کالا عرضه کرد که در نهایت، این محصول با میانگین قیمت 32688 ریال به ازای هرکیلوگرم (157.1درصد بالاتر از قیمت پایه) معامله شد.

مویدی افزود: همچنین در جریان معاملات امروز بورس کالا 1000 تن مس مفتول ملی مس ایران با قیمت میانگین 452764 ریال معامله شد که افزایش قیمت مس در بورس کالا باعث شد که نماد فملی بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل امروز داشته باشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که امروز قیمت دلار به محدوده 12 هزارتومان رسید، آیا افزایش نرخ دلار بر روند صعودی امروز بازار سرمایه تاثیر داشت؟ گفت: هنوز افزایش قیمت دلار بر بازار سهام تاثیر نگذاشته است، اما بازار جان دوباره گرفته و انتظار سهامداران در خصوص آزادسازی قیمت محصولات فلزی و پتروشیمی در بورس کالا برآورده شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.