کد مطلب: ۲۹۸۲۷۳

در گفتگو با تجارت‌نیوز اعلام شد:

۲۰ هزار خودروی خارجی وارد بازار خواهند شد

20 هزار خودروی خارجی وارد بازار خواهند شد

یک کارشناس بازار خودرو از ترخیص 20 هزار خودروی خارجی به کشور طی روزهای آینده خبر داد و در این باره گفت: ممکن است دولت برای واردات این تعداد خودرهای خارجی تعرفه‌ها را افزایش دهد و این موضوع افزایش قیمت‌ها را به‌همراه دارد.

یک کارشناس بازار خودرو از ترخیص 20 هزار خودروی خارجی از گمرک طی روزهای آینده خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: آزادسازی واردات خودروهای دپو شده در گمرک نمی‌تواند تاثیر چندانی در تعدیل قیمت خودروهای خارجی داشته باشد؛ چرا که رئیس‌جمهور فعلا نسبت به واردات تعداد محدودی از خودروها موافقتش را اعلام کرده است.

فربد زاوه درباره شیوه ترخیص خودروهای خارجی اظهار کرد: در مرحله نخست رئیس جمهور نسبت به آزادسازی خودروهای دپو شده در گمرک نظر مساعدی داده اما اینکه قرار است این خودروها با چه میزان عوارضی ترخیص شود خود جای سوال دارد؟

او افزود: از نگاه دولت کسانی که این خودروها را بدون مجوز و درج کردن در سامانه ثبت سفارش خودرو وارد کشور کردند افراد متخلف محسوب می‌شوند. ما در سال‌های گذشته هم در تجارت خارجی با چنین صحنه‌هایی مواجه بودیم و دولت برای ورود رسمی این خودروها به بازار، تعرفه‌ها را افزایش داد. بنابراین در این دوره هم به نظر می‌رسد با به‌کارگیری چنین سیاستی عوارض این خودروها را تا 40 درصد افزایش دهد.

زاوه در پاسخ به این پرسش که آیا با آزادسازی اخیر، قیمت خودروها افت خواهد داشت یا خیر؟ اظهار کرد: کسی نمی‌داند که دولت در عرصه تجارت خارجی به چه تصمیماتی بسنده کند؟ امکان دارد با واردات خودروها قیمت‌ها ریزش کند اما اگر قرار باشد که سیستم افزایش تعرفه را برای واردات این خودروها اعمال کنیم به‌نظر می‌رسد به جای کاهش شاهد افزایش یکباره قیمت‌ها باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    اشتباه دیگه – چرا دولت اصرار به بالا نگهداشتن قیمت خودرو داره

    • ناشناس

      برای اینکه فقط عده ای خاص سوارخودروی خارجی شوند وفرق داشته باشندبابقیه

  • ناشناس

    اینطور که بوش میاد دولت گام بلند برداشته برای بودجه سال 99 که از حالا میخواد خزانه را پر کنه و مردم قشر متوسط رو به پایین یا همون 96 درصد را کلا ریشه کن کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    اینکه به فکر جیب مردم هستید سپاسگذاریم

  • ناشناس

    دولت همین قدر می تواند فکر کند…

  • مرتضی

    همینی که هست .خودتون رای دادید.حقیقتا این شرایط گرانی و بد اقتصادی جرا در زمان انتخابات اتفاق نمی افته؟چرا در ایام انتخابات همه چیز گل و بلبله. تصور کنید الان قرار بود انتخابات بشه فکر میکنید چند درصد مردم رای میدادند؟

  • علیفروغی

    بدون شک با واردات جدید ماشین ها *2 خواهند شد هرچی ماشین تو بازار هست با دلار 4 تومنی اومده