کد مطلب: ۳۰۶۰۷۷

ترس ارزانی به جان بازار ارز/آیا قیمت دلار می‌ریزد؟

ترس ارزانی به جان بازار ارز/آیا قیمت دلار می‌ریزد؟

از امروز قرار است طبق وعده بانک مرکزی، این نهاد تمامی نیازهای ارزی خدماتی مردم را تامین کند و طبق گفته رئیس کل بانک مرکزی فهرست همه دریافت‌کنندگان ارز دولتی و نیمایی منتشر شود و علاوه بر این، در هفته جاری باید منتظر تصویب لایحه FATF بود که از نگاه برخی می‌تواند در تداوم ارزانی دلار نقش داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در آخرین روز کاری هفته گذشته یعنی پنجشنبه پنجم مهر ماه سال ۱۳۹۷ قیمت دلار با ۱۱۲۹ تومان (معادل شش درصد) کاهش به ۱۷ هزار و ۵۳۹ تومان رسید. اما آیا در هفته جاری این ارزانی قیمت دلار تداوم خواهد یافت؟

آن طور که بانک مرکزی در هفته گذشته اعلام کرد، قرار است از امروز تمامی نیازهای ارزی خدماتی مردم تامین شود.

چهارشنبه، چهارم مهر ماه امسال مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی از تامین تمامی نیازهای ارزی خدماتی مردم از هفته آینده (هفته پیش‌رو) خبر داد.

مهدی کسرایی‌پور گفته بود: تمامی نیازهای ارزی خدماتی از هفته آینده در تعداد بیشتری از بانک‌ها به‌طور ویژه و به‌صورت حواله و اسکناس از طریق بانک مرکزی تامین خواهد شد.

همچنین چهارشنبه اعلام شده بود، با دستور رئیس کل بانک مرکزی، فهرست همه دریافت‌کنندگان ارز دولتی و نیمایی روز شنبه منتشر می‌‌شود. وعده انتشار فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی در حالیست که تا پیش از این نیز در برخی بخش‌ها این اتفاق افتاده است.

علاوه بر این، در هفته جاری باید منتظر تصویب لایحه FATF بود که از نگاه برخی می‌تواند در تداوم ارزانی دلار نقش داشته باشد. پیش از این، پروانه مافی، نماینده‌ مجلس شورای‌ اسلامی از کاهش 50 درصدی قیمت ارز در صورت تصویب لوایح چهارگانه و تسهیل تبادلات پولی بین‌المللی ایران سخن گفته بود.

بدین ترتیب معامله‌گران با چنین چشم‌اندازی هفته خود را آغاز خواهند کرد. پیش از این برخی رسانه‌ها نگرانی دلالان ارزی از کاهش قیمت دلار را گزارش داده بودند که با اتفاق پنجشنبه به نظر می‌رسد این نگرانی‌ها بیشتر شده باشد. باید دید با وجود چنین عواملی بازار ارز هفته دوم شهریور ماه را چطور پشت سر می‌گذراند؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.