کد مطلب: ۳۲۷۶۶۳

اویل‌پرایس بررسی کرد:

احتمال افزایش قیمت نفت در سال ۲۰۱۹

احتمال افزایش قیمت نفت در سال 2019

بر اساس یک نظرسنجی که از سوی شرکت آمریکایی اس‌اند‌پی گلوبال پلتس انجام شده، متوسط قیمت نفت خام برنت در سال آینده میلادی 75 دلار خواهد بود.

بر اساس یک نظرسنجی که از سوی شرکت آمریکایی اس‌اندپی گلوبال پلتس (S&P Global Platts) انجام شده، متوسط قیمت نفت خام برنت در سال آینده میلادی 75 دلار خواهد بود. به عقیده شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، به‌رغم نشانه‌های موجود در بازار مبنی بر کاهش قیمت نفت، انتظار می‌رود که تولیدکنندگان اوپک توافق کاهش تولید را برای سال آینده تمدید و به طور کلی مجموع تولید تمامی کشورهای امضاکننده یک میلیون بشکه کاهش یابد و قیمت هر بشکه نفت خام برنت به‌طور متوسط به 75.50 دلار برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی چشم‌انداز خود برای قیمت جهانی نفت را در مقایسه با ماه اکتبر کاهش دادند. در آن زمان به دنبال نگرانی‌ها از کاهش عرضه نفت ایران به دلیل تحریم‌ها، پیش‌بینی این گروه نفت 79.51 دلاری در سال 2019 بود.

همچنین میانگین قیمت نفت در سال 2018 احتمالا 73.91 دلار است. در حالی که در ماه اکتبر شرکت‎کنندگان در این نظرسنجی قیمت هر بشکه نفت خام را در سال 2018 حدود 73.26 دلار پیش‌بینی کرده بودند.

شرکت‌کنندگان بر این باورند که انتظار می‌رود پس از نشست اوپک در اوایل ماه دسامبر در وین، تولیدکنندگان نفت، توافق کاهش تولید را با هدف افزایش قیمت و مهار ذخایر برای سال 2019 تمدید کنند و در مجموع یک میلیون از عرضه این گروه کاسته خواهد شد و به این ترتیب قیمت نفت بار دیگر به بیش از 70 دلار خواهد رسید.

شرکت خدمات مالی و بانکداری سوسیته ژنرال و بانک اچ‌اس‌بی‌سی اخیرا اظهار کرده‌اند که انتظار می‌رود اوپک به طور قطع دست کم یک میلیون بشکه از تولید خود را کم می‌کند. بانک بارکلیز (Barclays) هم بر این باور است که اگر این کاهش یک میلیونی رخ ندهد، روند کاهشی قیمت نفت قطعا ادامه‌دار خواهد بود.

در مورد تقاضا نیز برخی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی پلتس می‌گویند، نگرانی‌ها در مورد سرعت کاهش تقاضا اغراق‌آمیز بوده است. بر اساس برآورد سوسیته ژنرال، انتظار می‌رود که تقاضای جهانی نفت در سال جاری، روزانه 1.3 میلیون بشکه و در سال آینده میلادی 1.4 میلیون بشکه رشد داشته باشد.

این در حالی است که جی‌پی‌مورگن، چشم‌انداز خود را از قیمت نفت خام برنت در سال 2019 کاهش داده و در مصاحبه‌ای به شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفته است که به دلیل افزایش تولید از سوی دریای شمال در نیمه دوم سال آینده، قیمت نفت به 73 دلار خواهد رسید. این در حالی است که در پیش‌بینی قبلی خود، قیمت جهانی نفت در سال آینده را 83.50 دلار برآورد کرده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امیدوارم قیمت نفت کمتر از 20 دلار شود […] برای معیشت ما به غیر بدبختی فقر چیز دیگری حاصل نشد