کد مطلب: ۳۳۰۴۲۹

روایت سمنوی عمه لیلا؛ از فروش سنتی تا حضور در فضای مجازی

روایت سمنوی عمه لیلا؛ از فروش سنتی تا حضور در فضای مجازی

مدیریت سمنوی عمه لیلا با حاج‌آقا تجریشی، داماد عمه لیلاست. عمه لیلا سال‌هاست فوت کرده اما دختر و دامادش در کنار هم پرچم سمنوی عمه لیلا را پایین نیاورده‌اند و همچنان برند عمه لیلا مشغول فعالیت است.

نام سمنوی عمه لیلا و ترشی عمه لیلا را شاید بارها و بارها دیده و شنیده‌اید. ترویج فرهنگ استفاده از صفحات مجازی و رواج استفاده از اینترنت باعث شده این برند قدیمی، با کسب‌وکاری کاملا سنتی وارد دنیای وب هم شود. وب‌سایت عمه لیلا و صفحه اینستاگرامش، این فرصت را در اختیار خریداران قرار می‌دهد که به شکل اینترنتی خرید کرده و از محصولات برند عمه لیلا استفاده کنند.

سمنویی که معروف شد

مدیریت سمنوی عمه لیلا با حاج‌آقا تجریشی، داماد عمه لیلاست. عمه لیلا سال‌هاست فوت کرده اما دختر و دامادش در کنار هم پرچم سمنوی عمه لیلا را پایین نیاورده‌اند و همچنان برند عمه لیلا مشغول فعالیت است. امیر ولی‌زاده، داماد حاج‌آقا تجریشی (حسن تجریشی) یا به عبارتی همسر نوه عمه لیلا و مسئول فروش سمنو در تهران، کرج و شهرستان‌هاست.

ولی‌زاده در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با شروع رسمی فعالیت برند عمه لیلا می‌گوید: عمه لیلا متولد سال ۱۳۰۰ بود و از کودکی با مادرش شروع به پختن سمنو کرد. سمنوی عمه لیلا به خوشمزگی معروف بود. حاج‌آقا تجریشی داماد عمه لیلا که هم‌اکنون عهده‌دار مدیریت برند عمه لیلاست، آن زمان در بازار تجریش مغازه‌دار بودند. یک سال به عمه لیلا پیشنهاد پخت سمنو را می‌دهند، به امید اینکه شاید دم عید مردم برای خریدش استقبال کنند.

وی اضافه کرد: نخستین پخت همان زمان استارت خورد و به قدری با اقبال عمومی روبه‌رو شده که در نهایت سمنو برای فروش کم آوردند و همین استقبال باعث شد سال بعد میزان سمنوی پخته‌شده را بیشتر کنند. سال به سال به میزان سمنو افزوده شد و در نتیجه کسب‌وکار جدیدی شکل گرفت.

ولی‌زاده ادامه می‌دهد: سال 88 شرکت عمه لیلا به شماره 173690 ثبت شد و امروز تقاضای سمنو به‌قدری است که مردم حتی جدا از ایام عید، در ایام تابستان نیز تقاضای سمنو دارند.

سمنوی عمه لیلا

به ترتیب از راست: امیر ولی‌زاده، نرگس خانم، حاج‌آقا تجریشی، دختر عمه لیلا و پسر عمه لیلا

کارآفرینی خوشمزه!

ولی‌زاده با اشاره به استقبالی که مردم از سمنوی عمه لیلا کردند، اظهار می‌کند: استقبال مردم و تقاضای سمنو و در ادامه اضافه کردن انواع محصولات، مثل انواع ترشی و زیتون پرورده و… به این برند باعث شد روزبه‌روز تقاضا و صدالبته میزان خرید مردم بیشتر شود. در نهایت امروز برند عمه لیلا کاملا شناخته شده و نام آشناست.

وی می‌افزاید: با بالا رفتن میزان تقاضا به فکر گرفتن نیروی انسانی بیشتر افتادیم. در حال حاضر به جز برای اعضای خانواده خودمان، برای بیش از پنج نفر در این زمینه کارآفرینی انجام شده و در شب‌های عید و نزدیک سال نو که میزان تقاضا به مراتب بیشتر می‌شود، تعداد این نیرو به دو برابر می‌رسد. سمنوی عمه لیلا معروف‌ترین محصول تولیدی خوشمزه ماست. اما در حالت کلی از همه محصولات ما تقریبا استقبال می‌شود و فروش خوب و چشم‌گیری داریم.

سایت عمه لیلا

ولی‌زاده درباره اینکه چطور شد فروش سنتی بازاری را به سمت‌و‌سوی فروش اینترنتی سوق دادند، توضیح می‌دهد: حضور در شبکه‌های اجتماعی با توجه به شناختی که مردم از سمنوی عمه لیلا دارند، خوب است. در صفحات اینستا بیشتر از بقیه شبکه‌های مجازی دیده می‌شویم، ضمن اینکه از مهرماه سال گذشته بخش فروش آنلاین از طریق صفحات مجازی را به مدل‌های فروشمان اضافه کرده‌ایم. هزینه ارسال 10‌ هزار تومان است. روزهای زوج، روز ارسال محصولاتمان است و تقریبا به کل ایران ارسال داریم.

وی ادامه می‌دهد: البته سایت عمه لیلا از چهار سال پیش توسط تیم راهکارپژوه داده طراحی و راه‌اندازی شده و از طریق سایت مشتریان خاص خودمان را داریم.

برنامه‌های آینده سمنوی عمه لیلا

ولی‌زاده با رضایت خاطری که از فروش‌ اینترنتی و آنلاین نصیب برندشان شده، اضافه می‌کند: بالا رفتن تعداد مشتریان و مخاطبان ما سبب شده به فکر بسط دادن دامنه فعالیتمان باشیم و کیفیت محصولاتمان را بالاتر ببریم. ضمن اینکه علاقه زیادی داریم که محصولات سنتی اصیل ایرانی و باکیفیت را به لیست محصولاتمان‌ اضافه کنیم. البته الان گام‌های نخستین تولید انواع عرقیات برداشته شده و تلاش می‌کنیم باکیفیت بالای محصول نهایی در زمینه انواع عرقیجات سنتی هم، عمه لیلا را برند کنیم و مدعی این راه نیز باشیم.

ولی‌زاده در انتها یادآور می‌شود: تولید انواع رب انار و… در برنامه‌های آینده ما قرار دارد. هدف ما کارآفرینی برای تعداد بالایی از نفراتی است که به مشاغل سنتی از این دست و مدل علاقه‌مندند. ضمن اینکه قصد داریم فعالیت و فروش خود از طریق فضای مجازی و اینترنت را روزبه‌روز بیشتر کرده و گسترش بدهیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همین که فروش انلاینشون راه افتاده خیلی خوبه
    من حدود ده سال سمنو استفاده میکنم یک مکمل غذایی عالی برای بچه ها خیلی خوبه ?

  • ناشناس

    سلام کیلویی چند؟

    • ناشناس

      ظرف یه کیلویی ده تومنه

  • ناشناس

    سلام ببخشید سمنو کیلویی چند؟

    • ناشناس

      سمکو

    • ناشناس

      ۲۰تومان تهران شهرستانها بخاطر کرایه بیشتر

    • ناشناس

      ٦٠ تومان

  • ناشناس

    حتی برایی خرید (سمنوی عمه لیلا)به۱۰۰۰۸۵۹۰هم میتونید پیامک کنید زدترم دستون میرسه ?

  • ناشناس

    سلام بسته بندی برا خارج از ایران دارید

  • سمانه مرادی

    لطفا طریق خرید و ارتباط با سمنو و دیگر محصولات عمه لیلا رو بفرمایید
    شماره تماس و آدرس رو بفرمایید

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید من سال ۹۸ اومدم کرج و سمنوی عمه لیلا دوکیلو خریدم وبعدش کرونای لعنتی اومد ودیگه نرفتم کرج والان در آرزوی خوردن سمنوی عمه لیلا موندم خوشحالم که میشه سفارش بدم