کد مطلب: ۳۳۲۸۷۱

نقشه فقر استانی / نرخ فقر در کدام استان‌ها بیشتر است؟ (اینفوگرافیک)

نقشه فقر استانی / نرخ فقر در کدام استان‌ها بیشتر است؟ (اینفوگرافیک)

نرخ فقر در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و گلستان بیشتر از بقیه استان‌های کشور و نرخ فقر در سه استان چهارمحال و بختیاری، مازندران و کهگیلویه و بویراحمد کمتر از دیگر استان‌های کشور محاسبه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مرکز پژوهش‌های مجلس نرخ فقر (درصد فقرا) در استان‌های مختلف کشور در سال 1395 را محاسبه و اعلام کرده که بر این اساس سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و گلستان نرخ فقر بالاتری نسبت به دیگر استان‌های کشور دارند. این نرخ در سه استان مذکور به ترتیب 38.31، 32.90 و 30.38 درصد بوده است.

درصد فقرا در سه استان چهارمحال و بختیاری، مازندران و کهگیلویه و بویراحمد نیز کمتر از دیگر استان‌های کشور محاسبه شده است. این نرخ در این سه استان به ترتیب 1.87 درصد، 2.09 و 2.49 درصد بوده است.

نرخ فقر در ایران

نرخ فقر را در استان‌های مختلف کشور مشاهده می‌کنید.

بر اساس این گزارش، هسته پژوهشی مجلس روایت می‌کند که نتایج حاصل از محاسبه خط فقر مطلق در مناطق شهری سال ۹۵ نشان می‌دهد خوشه شامل شهرستان تهران با خط فقر مطلق سرانه معادل ماهانه حدود ۷۷۰ هزار تومان، دارای نرخ خط فقر مطلق ۱۲ درصد است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این نرخ فقر با نرخ بیکاری و تورم نمیخونه.

  • ناشناس

    چهار محال و کهگیلویه کمترین نرخ فقر…….. […]

  • ناشناس

    فکر کنم منظورشون مقیاس درآمد با هزینه و خط فقر تو هر استانه. مثلا یکی تو تهران با 3میلیون درامد هم تو خط فقره اما یک نفر با توجه به هزینه هاش در استان چهار محال و کهگیلویه با همون 3 میلیون درامد نزدیک خط فقر میشه.

  • ناشناس

    […] چرا قدمی در راه رفاه مردم برداشته نمیشه که هیچ،روز به روز مردم فقیر تر میشن؟ تا کی باید این بیچارگی و … رو تحمل باید بکنیم؟ […]

  • ناشناس

    چطور چهارمحال که بیشترین نرخ بیکاری در کشور را داره کمترین نرخ فقر را داره یکی بگه ?

  • ممد لر

    این آمار درست مردم چهار محال وبختیاری همشون سخت کوشن واسه کار کردن به جنوب میرن و محتاج کسی نیستن

  • ناشناس

    بگو چه الان لرستان وکهگیلویه بالای خط فقرن تهران و قزوین زر خط فقر